Podijeli članak

Sudbina automobila s dizelskim motorima je tema koja ovih dana zaokuplja pažnju javnosti u razvijenim zemljama. Neke zemlje objavljuju datume zabrane dizelaša, druge planiraju konkretne poteze u cilju smanjenja emisije štetnih plinova.

Prije nekoliko dana u Berlinu je održan "dizelski summit" - sastanak njemačkih vlasti s predstavnicima tamošnjih automobilskih proizvođača, na kojem su dogovoreni konkretni potezi.

Tako se automobilska industrija obavezala na promjenu softvera na 5,3 milijuna dizelskih automobila o vlastitom trošku, ali samo za vozila koja ispunjavaju Euro-5 i Euro-6 emisione norme.

A šta je sa starijim vozilima, s normama od Euro-1 do Euro-4? U izvještaju s "dizelskog summita" objavljeno je kako "još nije pronađeno cjelovito rješenje" nego je ostavljeno proizvođačima da samostalno djeluju.

Samo nekoliko dana kasnije vodeći njemački automobilski proizvođači i zastupnici inozemnih marki pokrenuli su skoro istovjetne akcije za vlasnike starijih dizelaša.

Svima koji su vlasnici dizelaša s normama od Euro-1 do Euro-4, a odluče se za kupovinu novog automobila, nude ogromne novčane premije: Audi od 3.000 do 10.000 eura, BMW 2.000 eura, Porsche 5.000 eura, VW od 2.000 do 10.000 eura, Škoda od 1.750 do 5.000 eura, Seat od 1.750 do 8.000 eura, Toyota od 2.000 do 4.000 eura, Renault do 7.000 eura, Mercedes 2.000 eura, Ford od 2.000 do 8.000 eura...

Ove informacije stvorile su u našoj javnosti zebnju da bi BiH mogla biti zatrpana starijim dizelašima jer se prodajom novog automobila u Njemačkoj javlja pitanje odredišta polovnjaka.

"Ne postoji strah da bi BiH mogla biti zatrpana starijim dizelašima. Zakonski propisi dozvoljavaju uvoz polovnih putničkih automobila koji zadovoljavaju minimum Euro-4 emisione norme. Znači, ne postoji mogućnost uvoza starijih vozila, s normama od Euro-1 do Euro-3. Možda će se – zbog aktualnih stimulacija pri kupovini novih automobila u Njemačkoj i drugim zemljama, pojaviti nešto više vozila s Euro-4 normom, ali ne možemo protiv zakona tržišta", kaže za portal Radiosarajevo.ba Igor Pejić, tajnik u Ministarstvu za promet i komunikacije  BiH.

Euro-4 je norma koja je u EU obavezna za sva nova vozila proizvedena nakon 1. januara 2005. godine, mada ima proizvođača koji su ovaj standard ispunili i ranije. Postavlja se pitanje planiraju li bh. vlasti pooštriti uvjete pri uvozu polovnjaka.