Podijeli članak

Osobama s invaliditetom jako je otežano kretanje s obzirom na brojne arhitektonske barijere na ulici. No otežano im je i korištenje javnog prijevoza u što spadaju i taksi vozila, ali to bi se moglo promijeniti.

Apsurdno je da aktualni Zakon o cestovnom prijevozu županijama ne ostavlja mogućnost za izdaju licenci taksi vozilu koje će biti prilagođeno osobama s invaliditetom, iako se Bosna i Hercegovina obavezala da će prilagoditi zakone kako bi bila spriječena njihova diskriminacija.

Stoga su predložene izmjene i dopune ovog federalnog zakona koje će se naći pred izaslanicima na sutrašnjoj sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH.

Nije ih predložila Vlada FBiH, već poslanik SDP-a Irfan Čengić. Izmjene zakona će, ako budu usvojene, županijama omogućiti da imaju posebna taksi vozila za osobe s invaliditetom.

Inicijativu za izmjenu zakona mi je dostavio ministar prometa ŽS Adnan Šteta, nakon što mu je istu uputila zastupnica u Skupštini ŽS Vildana Bešlija. Znajući koliko je Federalna vlada inertna i da ih ne zanimaju ovakve stvari, odlučio sam sam napisati zakon i dostaviti ga u parlamentarnu proceduru“, kazao je za Radiosarajevo.ba Irfan Čengić.

Istaknuo je da je zakon trebao biti na dnevnom redu u rujnu, ali je Vlada FBiH tražila da bude povučen, uz obećanje da će u roku od dva mjeseca dostaviti opširnije izmjene i dopune, među kojima će biti ova. No, dodao je Čengić, Vlada FBiH je još jednom prekršila obećanje.

Svakodnevno srećem osobe s invaliditetom koje me pitaju kada će zaživjeti ovaj zakon, koji je stvar osnovnih ljudskih prava. I pred ovu sjednicu Vlada FBiH traži da povučem zakon i ponovo isto obećavaju. Ovaj put neću pristati na njihove trikove, jer ne shvaćaju da je svaki dan odugovlačenja patnja za osobe sa invaliditetom“, upozorio je Čengić.

A da bi ove izmjene zakona olakale život osobama sa invaliditetom potvrdio je i Mujo Aganović, predsjednik Saveza RVI paraplegičara FBiH.

Svi imaju obaveze, moraju se kretati, a ne mogu to učiniti bez problema. Bio sam u Istanbulu gdje je, recimo, metro savršeno završen. Nema nijednog detalja koji smeta. Tako je u Švicarskoj, Njemačkoj, da ne govorim SAD. Mi trebamo bar te pozitivne prakse prepisati“, dodao je Aganović.