Podijeli članak

Prema novoj anketi koju je provela kompanija Mastercard o odnosu potrošača prema digitalnim servisima, više od polovice (58%) potrošača u BiH već koristi aplikacije za digitalno plaćanje, a tri četvrtine smatra da su mobilni uređaji – tableti ili telefoni – bolja alternativa za plaćanje nego tradicionalne plastične kartice, piše Indikator.ba.  

Anketa provedena u 13 zemalja širom Središnje i Istočne Europe, uključujući i Bosnu i Hercegovinu, pokazala je da je popularnost smartfona sada dosegla 94%, prevazivši sve druge digitalne uređaje.  E-mail, internet i društveni mediji su i dalje glavni servisi koji se koriste na mobilnim uređajima.

Servisi za plaćanje, kao što su online kupovina i aplikacije za mobilna plaćanja su među top 10 i koriste se u prosjeku pet puta mjesečno. Ljudi u Bosni i Hercegovini su usvojili digitalni način života preko raznih uređaja i servisa. Uz veliku pokrivenost, 93% stanovnika BiH koristi smartfon, a 39% posjeduje tablet. Anketa pokazuje da gotovo 32% stanovnika BiH koristi aplikacije za bankarstvo, dok samo 23% koristi online bankarstvo kroz web browser. 

Anketa pokazuje da 47% potrošača kupuje online, što je ispod prosjeka (67%). Dok kupuju online, stanovnici BiH najviše vole koristiti platne kartice online (49%), zatim aplikacije za slanje novca (43%), plaćanje pouzećem (39%) i bankovni transfer (21%). Stanovnici BiH navode da bi ih bolja sigurnost prilikom plaćanja i pristupačniji dizajn servisa ohrabrili da češće koriste kartice kada kupuju online. 

"Naša anketa pokazuje da 46% potrošača u BiH koristi mobilne uređaje za online kupovinu. Da bi dalje potaknuli korišenje kartica prilikom internet kupovine, stanovnici BiH kažu da žele više sigurnosti prilikom kartičnog plaćanja, dok će 51% koristiti karticu češće ukoliko bude bolja sigurnost prilikom samog plaćanja", kaže Jelena Ristić, direktorica za tržišta Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore u kompaniji Mastercard. 

Iako su stanovnici BiH zadovoljni količinom digitalnih usluga koje imaju na raspolaganju, još više bi cijenili digitalne inovacije u poljima zdravstvene zaštite i obrazovanja, kao i javnog transporta, priopćeno je iz Mastercarda.