Podijeli članak

Bilo je to sada nam još uvijek daleke 2094. godine, 75 godina od odobrenja Bosni i Hercegovini da sudjeluje u svjetskom svemirskom programu... Možda se to ne bi ni dogodilo da nije pronađen tzv. mamlazni pogon. Otkriveno je da su Teslini valovi zapravo moždane frekvencije slabo ili nikako korištenih mozgova poput onih u Bosni i Hercegovini i zemljama okruženja. Otada je bilo potrebno imati izvjesnu količinu Bosanaca, ili barem Hercegovaca, koji bi svojim niskofrekventnim mozgovima davali mamlazni pogon za svemirske plovilice. Letjelice od nekoliko desetaka tona težine iziskivale su čak više od 10 Bosanaca (ili barem Hercegovaca) da bi se ostvario dovoljan mamlazni potisak koji bi svemirsku letjelicu lansirao u orbitu oko zemlje i barem još jedan Bosanac koji bi svojim niskofrekventnim mozgom poguravao letjelice prema dalekim sazviježđima.

Prvi bh. svemirski brod s tročlanom posadom s oznakom TYKWA-94 lansiran je negdje sredinom te još daleke 2094. Posada se sastojala od predstavnika konstitutivnih naroda. Činili su je srpski predstavnik Nijaz Bukva, hrvatski Elvedin Ćuskija i bošnjački Adem Konjević. Prvi šef posade, po principu rotacije, bio je Hrvat Elvedin. Neki su govorili da nije autentični hrvatski pilot, šuškalo se da i srpski nije tipičan reprezentant, ali Međunarodni svemirski savez odobrio je lansiranje iz baze u Pofalićima.

Trojica Bosanaca i Hercegovaca sjela su u kabinu broda, navukla specijalno dizajnirane uvećane kacige na zarasle glave i prestala misliti. Zapravo, nisu mislili ni dok su ulazili u brod, tako da su nekorišteni mozgovi još prije polijetanja davali mamlazni pogon brodu koji su inženjeri na Zemlji s teškom mukom zadržavali na lansirnoj rampi.

Brod je još u atmosferi, nošen prazninom u glavama posade, probio svjetlosni zid.  Ubrzanje je preletjelo baždarenu skalu i zaustavilo se na gornjoj granici kad je srpski pilot, Nijo Bukva, uzeo i otvorio paket ćevapa i ovi su se razletjeli posvuda po brodu. Brod je dostigao WARP pogon kad je bošnjački predstavnik-pilot predložio da umjesto dehidriranih ćevapa naruče dostavu od Kibeta. Elvedin Ćuskija, Hrvat, upitao je koja im je sad strana lijevo a koja desno i kako će znati koje je gore a koje dolje kad ništa ne pada dolje a svima je svaka strana lijeva ako se okreću. Tada je prvi bosanskohercegovački brod s oznakom TYKWA-94 dostigao dotada nepojmljivu brzinu i nestao s instrumenata zemaljske kontrole.

Godinama se sumnjalo da se brod nikada neće vratiti iz hiperbrzine, budući da se sumnjalo da hipersvemir mijenja strukturu materije do plazme same. Srećom, pred Bajram 2001. godine, u pretincu za slučaj opasnosti, Bosanci su našli knjigu od kojih 50 stranica. Pročitavši je, moždani valovi su prestali nemilice odašiljati plitkoumne pogonske frekvencije i uz umjeren mamlazni pogon, TYKWA-94 se sigurno vratio u bazu na Pofalićima.

Veselin Gatalo