Podijeli članak

 

Neki studenti najviše vole učiti noću jer kažu da tada imaju najviše mira, a neki će za ovim načinom učenja posegnuti s vremena na vrijeme. Kako bilo, nema studenta koji barem jednom nije okusio sve čari i zamke noćnog učenja. Zadataka je puno, a treba ih obaviti u vremenskom škripcu. Kako si pomoći u te lude noći?

Sve na jednom mjestu – skupite sve što vam treba i stavite na jedno mjesto – ispred sebe, na mjestu na kojem ćete učiti. Nema gorega ako vam u dva sata u noći usfali primjerice kalkulator pa ga poput zombija morate okolo tražiti.

Zadajte si cilj – pročitajte što vam je točan zadatak koji morate obaviti. Ovako ćete znati što trebate učiniti i korak po korak se kretati prema cilju te će vam biti lakše nego da učite ili pišete nešto, a ne znate koji vam je točan cilj. Ako učite nekoliko noći uzastopce, za svaku noć si odredite točno određeni dio gradiva koje morate proći.

Napravite plan – mentalne mape još su uvijek 'in'. Ne, ovo ne znači gubljenje vremena na crtakrije već samo trebate ugrubo staviti na papir što ćete učiti i koliko vremena na to planirate potrošiti. Razlomite gradivo na manje dijelove i za svaki dio zadajte si određeni vremenski period.  Ovako ćete u gluho doba noći znati kako napredujete i vidjeti zaostajete li što može biti dobar motivacijski kotač.

Ne smetaj – na vrata slobodno stavite natpis 'Ne smetaj'. Ako imate cimera ili cimericu, obavijestite ga/ju o svom noćnom učenju. Ugasite sve izvore buke i onoga što vas može omesti, kao što je radio, CD, televizor, telefon i računalo.

Napravite atmosferu za učenje – izbjegavajte tamne prostore i samo jedan, mali izvor svjetla što vas može poticati na san. Nađite dobar izvor svjetlosti, što je posebno važno jer djeluje razbuđujuće. Nemojte previše ugrijati prostoriju, što također može poticati na san. U hladnijoj prostoriji bolje se uči. Ako vam ne smeta glazba i možete učiti uz nju, namjestite je na tiho.

Zagrizite poslije ponoći – hrana će biti odličan energetski poticaj za nastavak učenja. Ipak, treba paziti što jedete. Prezaslađena hrana nikako nije dobar izbor jer daje energiju na kratko vrijeme, a nakon toga izaziva pospanost. Isto je s teškom hranom kao što je tjestenina ili pizza. Najbolji zalogaji su voće i povrće. Ako inače ne pijete kavu, nemojte se na nju navikavati ni zbog noćnog učenja. Ona razbuđuje, ali također na kratke staze, a u konačnici može izazvati mučninu. Ako baš ne možete bez kave, neka to bude razumna količina jer pretjerivanje ubrie svoj danak jutro poslije. U svakom slučaju, ako ste studenti noćobdije, trebate nešto pojesti i popiti tijekom noći jer to tijelu daje potrebnu energiju i koncentraciju.

 

Što kada udarite u zid?

Sasvim je normalno da udarite u zid, ili, bolje rečeno, u stol za kojim učite. Ako ne prvu noć, onda sigurno dvije ili tri kasnije. Tijelo je umorno, koncentracija opada, san pada na oči. Kako si pomoći?

Odrijemajte – uzmite kojih 15 do 20 minuta sna. Vjerojatno ste čuli da je ovo prakticirao i Leonardo Da Vinci te je rekao da se osjeća preporođenim nakon kratkog drijemanja. Nikako nemojte predugo spavati jer tada ćete se osjećati još umornije.

Istuširajte se – kratki tuš u mlakoj vodi čini čuda. Obucite čistu odjeću nakon toga i osjećat ćete se preporođenim. Nikako nemojte oblačiti pidžamu ili kućni ogrtač jer oni mozak podsjećaju na san.

Razbistrite misli – različiti ljudi imaju različite načine za razbistrivanje misli. Ovo znači da učinite nešto što volite, a što ne traje dugo te će vam misli okrenuti u drugom smjeru – odgovaranje na e-mail, kratka tjelovježba, igranje video igrice… Neka ta aktivnost ne traje više od 15 do 20 minuta.

Pišite natuknice – uzmite posebnu bilježnicu za natuknice. Ovako, kada se zapisuju, stvari se lakše pamte i kasnije lakše ponavljaju.

 

Izvor: Mojfaks.com