Podijeli članak

Tagovi

Na nekoliko lijevčanskih dionica autoceste Gradiška – Banja Luka pokradeni su paneli zvučne izolacije, čime je ovaj infrastrukturni objekt oštećen. To se događa dulje vrijeme, a počelo je samo nekoliko mjeseci nakon otvaranja ove moderne prometnice, piše Večernji list BiH.  Kasnije je krađa dobivala sve veće razmjere, a sadašnji prizori “očerupane” izolacije s obje strane ceste slikovito ilustriraju odnos stanovništva obližnjih naselja prema ovom infrastrukturnom objektu. 

Zanimljivi razlozi

Raspitujući se u navedenim selima tko i zbog čega krade zvučnu izolaciju, od osoba koje insistiraju na anonimnosti portal Srpskainfo dobio je zanimljive odgovore. “Vandali kradu i žicu kojom je cesta ograđena, a najviše dijelove zvučnog zida. Oni time pokrivaju kokošinjce ili ograđuju svinjce i torove za drugu stoku.

Prave i klupe za sjedenje i koješta. To treba istražiti; smatramo da nije teško otkriti počinitelje”, kazali su. Krađa zvučnih panela nije jedina bizarna koja se dogodila u BiH. Krađe šahtova odavno su svakodnevnica iako su za stanovnike bilo koje druge zemlje u svijetu nezamislive. 

Na meti lopova - sve

Najbizarnije su svakako krađe mostova. Podsjetimo, prije svega nekoliko mjeseci, točnije u listopadu prošle godine, u Zenici su nepoznate osobe ukrale dio mosta u dužini od oko 30 metara na koji je bio ovješen magistralni plinovod. Nepoznate osobe izrezale su željeznu konstrukciju mosta i time dovele u opasnost ljude i materijalna sredstva. Ovo nije jedini slučaj krađe mosta u BiH. U Brčkom je 2012. godine ukraden željezni most težak nekoliko tona, koji je na potoku Zovičica u brčanskom prigradskom naselju Dizdaruša povezivao posjed Zejnebe Spahalić.

Prema tragovima koji su ostali na zemlji, može se zaključiti da su kradljivci odvojili vijke za vezivanje željezne konstrukcije za betonske stupove i jačim traktorom odvezli je u smjeru najbliže asfaltirane ceste. Također, u više navrata dogodile su se krađe trafostanica, najvjerojatnije zbog bakra, a pri krađama nekoliko osoba smrtno je stradalo zbog strujnog udara. Jaku kišu i nestanka struje lopovi su 2013. godine iskoristili kako bi ukrali trafostanicu koja se nalazila na lokaciji Vučji grm u selu Lisice. Ovo je samo jedan od mnoštva primjera.

Prometna signalizacija pored prometnica, kao i šahtovi jedan su od učestalijih objekata krađe. Međutim, krađe na željeznicama prouzročile su višemilijunske štete. Osim kolosiječnog pribora, signalno-sigurnosnih kabela, pragova i pružnih oznaka, lopovi kradu i zatezne utege, iako je to opasno čak i za život onih koji kradu. Četiri vagona teretnog vlaka iskliznula su iz tračnica 2014. u Zenici. Tom prilikom jedan vagon se prevrnuo i došlo je do rasipanja tereta.

Uslijed iskliznuća i prevrtanja vagona, došlo je do loma stupa obilaznog voda kontaktne mreže i deformacije oko 20 metara pružnog kolosijeka. Uzrok je bila krađa vijaka, kojim se tračnice pričvršćuju za prag. Dio navedenih krađa je napad na živote ljudi.