Podijeli članak

Autoceste FBiH tražile su od Vlade FBiH da se odredi hoće li nastaviti kreditne aranžmane s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) za financiranje četiriju dionica autoceste na koridoru Vc, i to Svilaj - Odžak, Donja Gračanica - Klopče, Buna - Počitelj i Vraca (tunel Zenica) - Donja Gračanica, potvrdio je za Klix direktor Autocesta FBiH Adnan Terzić. 

Bez politikantstva

Autoceste FBiH su tu informaciju tražile s obzirom na to da imaju kreditni aranžman koji je potpisan još 2015. godine i u prosincu 2016. godine.

"Riječ je o sredstvima od blizu 150 milijuna eura, a koja su uvjetovana trošarinama, ali i opterećena činjenicom da se plaća kamata za nepovučena sredstva. Samo smo tražili da se Vlada FBiH opredijeli hoćemo li ići u povlačenje tih sredstva i tražiti ukidanje uvjeta donošenja izmjena Zakona o trošarinama BiH ili ćemo otkazati. Sve ostalo nanosi evidentnu štetu",  rekao je Terzić za Klix i dodao kako ovo nije zlonamjeran potez u smislu da žele dovesti Vladu FBiH u nezavidnu poziciju. Prema njegovim riječima, pismo su poslali resornom ministarstvu jer ne mogu s Vladom FBiH izravno komunicirati.

"Ne bih želio da se ponašanje Uprave Autocesta FBiH dovede u bilo kakav politički kontekst. Ovdje je riječ o isključivo operativnom kontekstu jer smo tražili od resornog ministarstva da proslijedi Vladi FBiH nešto što je evidentan problem ", rekao je Terzić. Vlada FBiH će na sljedećoj sjednici raspravljati o informaciji Autocesta FBiH. 

Sporni natječaj

Prije nekoliko dana objavljeno je da je Uprava Autocesta Federacije BiH odlučila kako je austrijsko-bosanskohercegovački konzorcij, koji čine Strabag i Euro-Asfalt, ispunio sve potrebne uvjete iz natječaja, prema kojima bi trebao graditi dionicu autoceste na koridoru Vc Počitelj - Zvirovići. Riječ je o natječaju koji je početkom godine poništen pa je raspisan novi. Riječ je o najvrednijoj dionici na koridoru, dugoj 11 km.

Na tom potezu bit će i most Počitelj dug 945 i maksimalno visok 100 m. Najpovoljniju ponudu poslao je u srpnju konzorcij Azvirt koji čine Kinezi i Azerbajdžanci s domaćim podizvođačem, širokobriješkim Heringom. No, natječajno povjerenstvo je, nakon evaluacije, odlučilo gradnju te dionice, prema ponudi i uvjetima natječaja, ipak prepustiti Strabagu i Euro-Asfaltu. Jamstva koja su dali Strabag i Euro-Asfalt povjerenstvo je ocijenilo valjanim.

Prema pisanju pojedinih bh. medija, Europska investicijska banka “nije prihvatila sugestiju Uprave federalnih Autocesta da prihvati skuplju ponudu za gradnju poddionice Počitelj - Zvirovići”. Što se tiče dionice Zvirovići - Počitelj, Terzić je kazao kako informacije koje se posljednjih dana pojavljuju u medijima predstavljaju ništa drugo nego špekulaciju te da oni ne žele komunicirati na taj način.

"Mi imamo sustav koji je određen ugovorom BiH s Europskom investicijskom bankom i procedure se poštuju. Dakle, u javnost se ne izlazi sve dok se procedura ne okonča ",  rekao je. Prema njegovim riječima, proces je postavljen tako da su dobili financijske ponude za natječaj Zvirovići - Počitelj, da su izvršili evaluaciju i poslali je na suglasnost Europskoj investicijskoj banci.

"Prije dva dana dobili smo pismo od EIB-a u kojem traže od nas da dopunimo evaluacijsko izvješće. Mi to radimo i ponovno ćemo ga poslati EIB-u. Tu nema nikakvih skrivenih dopisivanja koja nisu striktno propisana Vodičem za nabave. Kada se postupak završi, javnosti će biti dostupne sve relevantne informacije o tijeku postupka ",  kazao je Terzić.