Podijeli članak

Brže hodanje može vam dodati godine u vaš životni vijek – bez obzira koliko ste teški, pokazalo je nedavno istraživanje. Istraživanje su proveli Nacionalni institut za zdravstvena istraživanja (NIHR) te Leicester biomedicinski istraživački centar, a objavljeno je u časopisu Mayo Clinic Proceedings, gdje je istraživanje potvrdilo da je brzina hodanja povezana s dugovječnošću. Čak i nakon razmatranja težine, istraživači su otkrili da oni koji su brže hodali imaju duži život, dok spori šetači imaju kraći životni vijek.

BRZINA HODANJA POVEZANA S DUGOVJEČNOŠĆU BEZ OBZIRA NA TEŽINU

Nekoliko studija istraživalo je vezu između brzine hodanja i životnog vijeka. Jedno istraživanje objavljeno u časopisu American Medical Association utvrdilo je da je brzina hodanja, zajedno s dobi i spolom, pouzdan prediktor očekivanog trajanja života. Drugo istraživanje otkrilo je da se rizik od smrtnosti smanjuje s većim intenzitetom hodanja i povećava pri malom ritmu hodanja.

Istraživači su ovom istraživanju dodali još jednu varijablu: težinu. Osobni indeks tjelesne mase (BMI) dugo je pokazatelj dugovječnosti. BMI se odnosi na omjer težine osobe s obzirom na njenu visinu. Uobičajena je percepcija da osoba s većom tjelesnom masom BMI ima povećan rizik od smrtnosti od svih uzroka (posebno kardiovaskularnih bolesti), dok je osoba s nižim BMI općenito zdravija. Međutim, nalazi istraživača mogu dokazati drugačije.

Istraživači su analizirali podatke 474.919 ljudi čije su informacije prikupljene putem britanske biobanke. Ljudi su imali prosječnu 52 godine.

Njihova otkrića otkrila su da su ljudi koji su brže hodali, u usporedbi sa sporim šetačima, imali dulji životni vijek.

Najviše je iznenadilo što se omjer održao u svim razinama tjelesne težine, uključujući one s prekomjernom tjelesnom težinom i ozbiljnom težinom. U stvari, istraživači su otkrili da su u kategoriji s najkraćim životnim vijekom bili ljudi manje tjelesne težine koji su hodali polako.

Istraživači su primijetili da je brzina hodanja znak fizičke spremnosti. Doveli su u pitanje dugogodišnja uvjerenja koja povezuju težinu s dugovječnošću. Iako indeks tjelesne mase doprinosi čovjekovom ukupnom zdravlju, njihova otkrića otkrila su da je tjelesna kondicija bolji pokazatelj zdravlja.

Njihova studija sugerira da bavljenje brzim hodanjem može povećati životni vijek osobe bez obzira na težinu.

BRZA ŠETNJA: POČETAK

Studija jasno pokazuje da od brzog hodanja svi mogu imati koristi. Ne samo da je jednostavno i dostupno, već je i besplatno. Odvojite vrijeme za šetnju nekoliko puta tjedno i moći ćete vidjeti njegove prednosti.

POBOLJŠANJE TEHNIKE HODANJA

Brzo hodanje dovoljno je jednostavno – samo hodajte brzim tempom. Međutim, postoje neke stvari koje mogu poboljšati držanje osobe da bi je mogla duže izdržati:

Podignite glavu i gledajte naprijed,

Opustite vrat, ramena i leđa,

Slobodno zamahnite rukama laganim savijanjem u laktovima,

Lagano zategnite trbušne mišiće i leđa držite ravno,

Lagano prebacivajte svoju težinu od pete do pete.

POSTAVLJANJE RUTINE HODA

Može biti teško pokrenuti naviku, pogotovo kad vam se čini da nema dovoljno vremena. Evo nekoliko stvari koje vam mogu pomoći u postavljanju rutine hoda:

Postavite realne ciljeve. Prilagodite intenzitet i trajanje vašeg hoda prema vašim potrebama. Ako na to još niste navikli, možete početi od 10 minuta dnevno. Kad vam postane udobnije, povećajte trajanje.

Investirajte u pravu opremu. Odaberite zatvorene cipele s pravilnim potpornjem luka i debelim potplatima. Nosite udobnu odjeću koja odgovara vremenu.

Odaberite gdje ćete hodati. Izbjegavajte područja s puno automobila ili prometa. Odaberite sredinu u kojoj je ugodno hodati, kao park ili mirno susjedstvo.

Ohladite se i istegnite. Nakon hodanja ostavite mišiće da se ohlade. Lagano ih ispružite nakon toga.

Brzo hodanje jednostavan je način za postizanje bolje tjelesne kondicije. Pokušajte s brzim hodanjem kako biste iskoristili njegove prednosti i povećali dugovječnost.