Podijeli članak

Tagovi

 

Stela Zubak-Jovanović  manager modne agencije Abc Models, u intervjuu za pogled.ba otkrila je što nas očekuje na 27. NIVEA BH FASHION WEEK SARAJEVO, s kojim dizajnerima surađuju. Stela iza sebe ima veliko iskustvo, koje joj pomaže da pravilno usmjeri manekenke. Dobitna kombinacija jednog modela je  „personality“ te spoj šarma i unutarnje ljepote. Zubak-Jovanović  je objasnila kako se „idealne proporcije“ razlikuju od grada do grada. Modna agencija Abc Models čini maksimalne napore da zadrži kontinuitet u organizaciji jedinstvenog modnog događaja. Naša sugovornica naglasila je kako BiH ima kreativnih dizajnera, ali nažalost nisu prepoznati niti od strane državnih institucija niti od strane privrednika kao što je to slučaj u svijetu.

 

Imate iza sebe ogromno iskustvo. Prema Vašem mišljenju, što profesionalna manekena treba imati?

Da, istina. Iskustvo koje imam veoma je važno za pravilno usmjeravanje karijere manekenke, a kao agencija pružamo savjete djevojkama za sve nepoznanice - za korigiranje fizičkog izgleda, stajlinga i ostalih elemenata koje profesionalna manekenka mora imati. Danas je veliki broj djevojaka koje se prijavljuju u agenciju s željom da postanu profesionalne manekenke. Sve djevojke koje gledamo na Fashion TV na naslovnicama poznatih magazina izuzetno su lijepe, predivno obučene, neke više neke manje poznate, dobro zarađuju, stalno putuju, u društvu su svjetskog jet-seta... Ali, u stvarnosti nije sve baš tako... Mnogo rada, truda, vremena i odricanja je potrebno da bi određena djevojka dobila status „profesionalnog modela“. Profesionalne manekenke su one koje se odnose profesionalno u poslu, nasmijane su, nije im teško raditi, snimati po cijeli dan... Recept za uspeh ne postoji, ali iz iskustva kažem, osim što trebaju imati  dobar izgled s odgovarajućim proporcijama, veoma je bitan stav i „personality“ određene djevojke pa i sreća, odnosno mnogo sreće! Djevojke koje iza sebe imaju godine iskustva, mnogobrojne kampanje te izgrađen dobar i jak „book“ (koji sadrži odabrane fotografije iz editorijala i s raznih drugih „photo–session“-a), mogu se smatrati „profesionalnim modelom“. Također,  raditi revije na tjednu mode su veoma bitne za promociju modela, jer gdje bi inače klijenti imali priliku da primijete mlade nade i nove buduće zvijezde... Da bi djevojka postala i ostala profesionalni model, najviše se odriče vremena - česta putovanja, a samim tim i neviđanje s obitelji , prijateljima, momkom... ali sve se može uskladiti, ukoliko manekenka shvaća da je taj posao vremenski ograničen. Novac također, predstavlja veliki motiv, jer profesionalni model ponekad za samo jedan dan snimanja ili reviju mogu da zarade mjesečnu plaću svojih roditelja.

 

 

Koliko truda i požrtvovanosti mora profesionalna manekena uložiti da bi uspjela i koje greške najčešće manekenke prave prilikom izlaska na pistu?

 

Djevojke koje su početnice i nemaju velikog iskustva, ponekad ispoljavaju neprofesionalizam i nestrpljenje pred samu reviju ili snimanje i zaboravljaju koja je njihova uloga. To se ne može dogoditi profesionalnim modelima koje iza sebe imaju dugogodišnje iskustvo i praksu te rad u inozemstvu.

 

Model treba dati maksimum od sebe, baš kao i ostali dio ekipe bilo da se radi o revijama ili o „photo“ snimanjima. Izgled zaista nije najbitniji, ali je „personality“ jedan od najvažnijih faktora i ako djevojka može spojiti šarm i unutrašnju ljepotu – to je onda dobitna kombinacija. Na kastinzima često bude 100, 200 djevojaka, a kreator izabere samo jednu za svoje zaštitno lice upravo zbog te neke svoje posebnosti. Naravno, i faktor sreće ne treba zanemariti jer trenutni trend treba da se poklopi s lookom modela. A greške koje modeli najčešće prave su nestrpljivost, nedovoljno ulaganje u samu sebe, nedostatak stege u načinu prehrane, neuspjehe primaju previše k srcu umjesto da iz modelinga izvuku ono najbolje“ Zato se i ne može svaka djevojka nazvati profesionalnim modelom.

 

 

Na koji način pripremate djevojke za sve što ih očekuje u svijetu „modellinga“ te kakav odnos razvijate s njima?

Kao manager modne agencije Abc Models Sarajevo od 1996. pa do danas, obavljam i poslove casting managera što znači da pronalazim djevojke i pripremam ih za karijeru profesionalnog modela. Sve su to mlade djevojke željne novih saznanja, avantura, putovanja. Ja se trudim da pravilno usmjerim nove mlade djevojke te da im prenesem svoje dragocjeno iskustvo ukoliko procijenim da djevojka ima talent i ambicije da jedan dio svog života posveti manekenstvu, naglašavajući uvijek da im je obrazovanje najznačajnije i na prvom mjestu jer je manekenstvo vremenski ograničeno....
 

 

Iz godine u godinu idealne proporcije modela se mijenjaju i često se kritiziraju mršave manekenke. Koje bi bile normalne proporcije?

Kada je riječ o fizičkom izgledu, idealne mjere ne postoje i one su apsolutno relativne. U Parizu i Milanu poželjan je konfekcijski broj 36, a u New Yorku 34. Za velike svjetske centre mode obim kukova ne smije biti preko 92, dok je tržište Turske i Azije više pristupačno za naše modele gdje je djevojkama dozvoljeno da imaju konfekcijski broj 38, a obim kukova može biti i do 95.  
Djevojke koje žele karijeru modela u inozemstvu moraju biti visoke, tanke i prirodne, sa zanimljivim crtama lica, te ne bi trebale biti starije od 24 niti mlađe od 16 godina.



S kojim svjetskim agencijama surađujete?

 

27. NIVEA BH FASHION WEEK SARAJEVO osim što daje priliku BH modnim dizajnerima, pruža idealnu priliku i našim profesionalnim modelima da ostvare kontakte i prisustvuju casting-u za više inozemnih modnih agencija koji su najavili svoj dolazak. Zaista smo se prijatno iznenadili jer su interes za 27. NIVEA BH FASHION WEEK SARAJEVO nov 2011 pokazali mnogobrojni bookeri a među njima su „Ph Models“ i „Mango Models“ iz Beča, Idol Model Management iz Indije, mnogobrojni modni scouti agencija iz Istanbula poput Perfect model agency, Respect Model Management, Line Models, Cosmo Models, Top Models iz Istanbula, predstavnici Fashion TV, modni fotograf OLTAS iz Rumunije  i dr. Stoga je ovaj događaj izuzetno važan svim djevojkama koje budu izabrane da nose revije u sklopu NIVEA BH FASHION WEEK SARAJEVO jer im se pruža prilika za daljnje angažmane i van granica BiH.

 

Stoga, ovim putem, modna agencija Abc Models poziva sve zainteresirane djevojke od 16-24 godine da pošalju svoje fotografije u jpg formatu i prijavne formulare modela na agenciju Abc Models Sarajevo (www.abc-models.com). Prijave mogu dostaviti sve djevojke koje dolaze iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Hrvatske ili Crne Gore. Na ovaj casting mogu se prijaviti i sve modne agencije iz regije, ukoliko smatraju da imaju modele koji imaju veliki potencijal i da odgovaraju INO tržištu.
Najboljim odabranim djevojkama i mladićima će se pružiti prilika da rade revije na bosansko-hercegovačkom tjednu mode i mogućnost da se predstave ino modnim scoutima.
 

 

Koja je Vaša poruka početnicama u ovom poslu?

 

Ne trebaju očekivati previše, jer će samo takvim stavom moći da u potpunosti uživaju u ovom poslu i da budu ono što jesu, bez straha da li će se nekome dopasti ili ne.
Bavljenje ovim poslom omogućava djevojkama da steknu nova poznanstva, što im može pomoći u sklapanju novih poslova. Kada steknu iskustvo i pravu sliku o svijetu manekena, shvatiti će da ništa nije teško, i uživati će u svakom trenutku. Steći će dobre prijatelje, naučiti će da je veoma važno voljeti sebe i svoje tijelo, kao i njegovati ga svakim danom. Manekenstvo im može pomoći da steknu više samopouzdanja i vjere u sebe, što je veoma važno za djevojke u vremenu kada formiraju svoju ličnost.

Preporučujem svim mladim ljudima da se prijave u našu modnu agenciju putem formulara na www.abc-models.com i okušaju sreću u ovom predivnom poslu.

Koliko je modni svijet u BiH razvijen u odnosu na europsku modnu scenu?
Udruženje modnih dizajnera u BiH i izvršni producent modna agencija Abc Models čini maksimalne napore da zadrži kontinuitet u organizaciji jedinstvenog modnog događaja, kako bi okupio najuporniju elitu naših bh. modnih dizajnera ali i mladih talenata. Velika je odgovornost na dizajnerima. Mi smo veoma kreativna nacija, imamo dobre i kreativne dizajnere, ali nažalost nisu prepoznati niti od strane državnih institucija niti od strane privrednika kao što je to slučaj u svijetu. A veliki problem je i naša tekstilna industrija, koja je u lošem stanju. Naše Udruženje održava našu modnu scenu živom. Udruženje manekena i modnih kreatora Bosne i Hercegovine te modna agencija ABC Models postavili su temelj naše BH mode još 1997. godine.
Tijekom 14 godina pokušavamo podići svijest naših građana kako bi imali povjerenje u kvalitetu svega onoga što je proizvedeno u granicama BiH....Jer kupovinom domaćeg modnog proizvoda, jačamo i pomažemo razvoj domaće BH modne scene, pomažemo proširenje proizvodnje i omogućavamo zapošljavanje prvenstveno ženskog stanovništva. Jedan od načina da jačamo modni svijet u BiH je upravo taj - jačati odnos prema domaćem modnom brendu!
 

 

 

S kojim modnim dizajnerima surađujete?

 

Svih ovih 15 godina održavanja bosanskohercegovačkog tjedna mode u organizaciji Udruženja manekena i modnih kreatora BiH i u izvršnoj produkciji agencije Abc Models, suradnja sa svim kreatorima je veoma korektna i uspješna. Iz godine u godinu izdvojila se možemo reći najupornija elita bosansko-hercegovačkog dizajna.  Za dizajnere kojima je dizajn odjeće profesija a ne samo hobi i koji uspijevaju u kontinuitetu iz godine u godinu napraviti dva puta godišnje revijalne kolekcije i živjeti od svoje profesije može se reći da su najupornija elita BH dizajna. Uz već poznata imena poput Plamenka Stojić, HAAD, Nerzz Bešlagić, Istok Bratić, Dragica Gudeljević, Svjetlana Vuković Ceca, Amila Efendira, Edina Osmančević, Blanka Zgonjanin, Etno radionica Breza i Larija Tatar, Samra Menzilović te mnogobrojnih dizajnera iz Hercegovine i Republike Srpske, mi imamo odličnu suradnju i s studentima Tehničkog fakulteta Bihać – odsjek tekstilni dizajn kao i Tehnološkim fakultetom Banja Luka, odsjek dizajn, od samog početka njihovog rada.
Pogled.ba