Podijeli članak

Danas su objavljene nove vijesti o PlayStationu 5 i sada je službeno: Zvat će se PlayStation 5. A sad kad je to razjašnjeno, vrijeme izlaska: dolazi za blagdane 2020. Dakle, ono što se i pretpostavljalo – u jesen iduće godine, piše HCL.

Nadalje, potvrđeno je kako će PS5 imati podršku za ray-tracing efekte na hardverskoj razini, a ne preko nekog softverskog trika. Kao što smo već i znali, igre će za PS5 i dalje dolaziti na optičkim diskovima, a sada je potvrđeno kako će se koristiti Blu-ray mediji od maksimalno 100 GB prostora. Također je potvrđeno da će čitač optičkih diskova u PlayStationu 5 moći služiti i za reprodukciju 4K Blu-ray filmova.

Instaliranje igara na SSD bit će obavezno u svim slučajevima, ali će korisnik imati više slobode prilikom toga. Na primjer, moći će odabrati želi li instalirati samo single-player kampanju neke igre, samo multiplayer ili pak oboje. Glavno sučelje konzole pored toga dopuštat će nam da brzo skočimo u multiplayer ili u single-player. Nećemo više morati pokretati igru pa ići u glavni meni pa odabirati što želimo igrati nego ćemo iz glavnog sučelja konzole moći instantno skočiti do željene dionice u igri.

Iz Sonyja još uvijek ne žele otkriti kolikog će kapaciteta biti SSD u konzoli, ali su nam otkrili kako SSD svojom brzinom eliminira potrebu za dupliciranjem podataka u igrama pa se tvorcima igara otvara više prostora. Na njima je da odluče kako će to iskoristiti: mogu napraviti još veći svijet ili mogu smanjiti igru i ažuriranja za istu.

Iako će konzola vjerojatno podržavati i ranije DualShock kontrolere, s PlayStationom 5 dolazit će sasvim novi model kontrolera. Jedan od noviteta koji će biti predstavljeni s tim kontrolerom su prilagodljivi triggeri. To znači da će R2/L2 tipke sada imati različite vrste otpora – na primjer, kad u igri koristite luk i strijelu, što više napinjete luk to će vam pri kraju teže biti pritisnuti trigger tipku jer će ista biti “tvrđa”. U pucačinama će korištenje različitih oružja sada imati i različite efekte na triggerima pa će “pod prstima” biti drugačije kad koristite strojnicu i kad koristite sačmaricu.

Vibracija će na kontroleru biti izvedena s više mogućnosti zahvaljujući prelasku s klasičnog rumblea na moderniju haptičku tehnologiju. Tako će se npr. moći koristiti vibracija jedne strane kontrolera. Postojat će više različitih vrsta vibracija kojima će se simulirati vrste podloga po kojima se igrač kreće. Primjerice, drugačiji osjećaj na gamepadu imat ćemo kada u Gran Turismu budemo vozili po travi, a drugačiji kad vozimo po šljunku. Drugačiji će osjećaj pružati vibracija prilikom zabijanja vozilom u zid, a drugačiji prilikom fauliranja u sportskoj igri.

Vraća se i zvučnik na kontroleru, s boljom kvalitetom zvuka i širim rasponom izvedbe različitih efekata. Izgled kontrolera bi, međutim, trebao biti vrlo sličan DualShocku 4 pa ne očekujte neke dodatne tipke ili nešto slično. Jedini dodatak mogla bi biti tipka za virtualnog pomoćnika. Razlike će ipak biti u načinu spajanja jer će kontroler koristiti USB Type-C konektor za punjenje. Baterija bi također trebala biti većeg kapaciteta nego na DualShocku 4.

Što se softverske strane tiče, potvrđeno je da prvu veliku igru za PlayStation 5 razvija ekipa Bluepoint Gamesa, zaslužna za PS4 remake Shadow of the Colossusa. Nagađa se već neko vrijeme da bi to mogla biti još jedna velika prerada, legendarnog Metal Gear Solida.