Podijeli članak

Većina iskusnih vozača će vam reći da je najvažnija stvar u vožnji da uvijek imate kontrolu nad svojim vozilom. Međutim, to nije uvijek moguće.

Postoje trenuci kada i najiskusniji vozači izgube kontrolu nad vozilom.  Ako se to vama dogodi, evo što morate raditi kako biste maksimalno smanjili rizik od nesreće, piše Dnevni avaz.

1. Ne paničarite

Da, svi kažu da ne treba paničariti, ali je u ovakvoj situaciji jako teško ostati 100 posto smiren.

2. Neka vam obje ruke budu na volanu

Kada ljudi počnu paničariti zbog gubitka kontrole, njihova prva reakcija je sklone ruke s volana. Ne radite ovo. U nekom trenutku će vam se vratiti kontrola i zato je važno da vam obje ruke budu na volanu kako biste mogli odmah reagirati kada se to dogodi. 

3. Neka vam oči budu otvorene

Kada ljudi paničare, još jedna reakcija jeste zatvaranje očiju. Veoma je važno da su vam oči otvorene, jer kada povratite kontrolu nad vozilom, važno je da vidite kude se auto kreće.

4. Prebacite u neutralnu brzinu

Kada je vozilo u brzini, kotači dobivaju snagu, čak i kada ne ubrzavate. Prebacivanjem u ler prekidate protok snage prema kotačima.

5. Pokušajte usmjeriti auto prema kolniku ili zaštitnoj ogradi

Točnije, pokušajte ići u pravcu u kojem se kreće zadnji dio vozila. U većini slučajeva je ovo najbolji način da povratite kontrolu nad vozilom.

6. Ne morate nužno potpuno zaustaviti vozilo

Dovoljno je samo da ga dovoljno usporite da možete preuzeti kontrolu kako biste ga ispravili.

7. Reagirajte polako

Ovo vam se možda čini kontraintuitivno, ali ako prebrzo krenete okrećati volan ili pritiskate kočnicu kada osjetite da auto počinje kliziti, povećavate šanse da kompletno izgubite kontrolu.

U pojedinim slučajevima je čak najbolje uopće ne regirati. 

Ključna stvar jeste da pravite suptilne postavke kada je potrebno, umjesto naglih manevara.

I na samo kraju, veoma je važno voziti na način koji vam u svakom trenutku pruža kontrolu nad vozilom. To znači da svoju vožnju uvijek prilagođavate uvjetima na putu i ne pretjerujete s gasom, ma koliko bili iskusni.