Podijeli članak

Samo tri šnite kruha s cjelovitim žitaricama na dan mogu umanjiti rizik od srčanih bolesti za četvrtinu, otkrila je nova studija s Harvarda. Čak i male količine integralnih žitarica na dan, bilo kroz tjesteninu ili kroz rižu, spriječit će raniju smrt, piše Daily Mail. Iako neki proizvodi s cijelim žitaricama sadrže i šećer i sol koji škode zdravlju, ipak ih ima puno manje nego u bijelom kruhu, riži i prerađenim žitaricama.

Cijele žitarice poput zobi, muesli i kruha sa sjemenkama sadrže neprerađene ugljikohidrate. Oni su bogati vlaknima, proteinim, antioksidansima i određenim vitaminima koji potiču probavi, pomažu u mršavljenju i sprečavaju srčane bolesti, rak i druge tegobe.

U ovoj ekstremno velikoj studiji, istraživači s Harvarda analizirali su, kako prenosi 24sata.hr prehrambene 800.000 odraslih ljudi. Zaključili su da samo 16 g cijelih žitarica u porciji smanjuje rizik od umiranja od srčanih bolesti za 9 posto. Tih 16 g je jedna šnita kruha, mala zdjelica muesli, zobi ili pola šalice integralne tjestenine ili riže.

Porcija integralnih žitarica na dan izgleda ovako: šnita integralnog kruha mala zdjelica muesli ili zobenih pahuljica pola šalice integralne tjestenine ili riže Fotolia.

Tri porcije integralnih žitarica na dan sadrže: 3 šnite integralnog kruha 1,5 velika integralna tortilla 2 pune žlice kuhane smeđe riže 3 pune žlice kuhane integralne tjestenine 3 zdjelice muesli ili zobenih pahuljica.

Odrasli koji su jeli tri porcije na dan, što je 48 grama, imali su rizik od umiranja od srčanih bolesti manji za 25 posto, a rizik od raka za 14 posto.