Podijeli članak

Redovni shopping izleti koji rezultiraju nepotrebnim i izvanbudžetskim troškovima mogu biti puno više od nedostatka kontrole, upozoravaju stručnjaci. Upravo zbog toga smatraju da ovisnost o kupovini, poznatu i kao oniomanija ili kompulzivni poremećaj kupovine, treba proglasiti mentalnom bolešću.

Nedavna studija koju je provela medicinska škola u Hannoveru otkrila je da sedam posto odraslih osoba pokazuje neku vrstu kompulzivnih problema vezanih za kupovinu, a ovaj broj u posljednje dva desetljeća raste u Americi i Europi. 

Klinička psihologinja u medicinskoj školi u Hannoveru Astrid Mueller kaže da postoji potreba za većim razumijevanjem i prepoznavanjem ovog opasnog stanja. 

"Vrijeme je da prepoznamo shopping poremećaj kao odvojeno mentalno stanje. To će nam pomoći u razvoju boljih metoda dijagnoze i liječenja", kazala je Mueller. 

Profesor Mark Griffiths s Univerziteta Nottingham Trend smatra da postoje dobri dokazi da mali broj pojedinaca obavlja kompulzivnu kupovinu, ali ističe da prije službene dijagnoze treba napraviti više kvalitetnih istraživanja. 

Prema PsychGuidesu, oni koji pate od ovog stanja kao poticaj često navode nagon za potrošnjom ili anksioznost koja se može ublažiti samo kupovinom. Takve osobe kupovinu koriste i kao bijeg od negativnih emocija, prenosi Klix.ba. 

Poremećaj se može razviti bez obzira na primanja, a artikli koje kupuju nisu uvijek skupi.