Podijeli članak

Mnogo je onih koji se odlučuju na ovu vrstu kupnje iako nekada nisu sigurni hoće li im na adresu stići isti artikl kao na fotografiji.

Ipak, kažu, cijene su toliko niske da se svakako isplati riskirati, piše Večernji list BiH. “Često kupujem na internetu, najčešće preko eBaya. Uglavnom naručujem odjeću zato što je jeftinija i ima većeg izbora nego u našim buticima. Nekad čekam i po mjesec dana na isporuku, ali isplati se jer je riječ o robi koja kod nas neće stići ni za nekoliko godina, a da ne pričam o tome da komadi odjeće koštaju svega nekoliko dolara”, priča jedna od bh. djevojaka koja kupuje preko interneta te dodaje da djevojke preko interneta kupuju čak i vjenčanice. Ona kaže kako mnoge internetske trgovine imaju dobar program zaštite kupaca i mogućnost vraćanja robe što je, navodi, razlog više za ovaj vid kupnje.

Upućeni onima koji kupuju preko interneta savjetuju da ipak ne budu lakovjerni kupci svega i svačega jer im, kako kažu, država nije omogućila sigurnost. Preporučuju da se kupuje kod provjerenih prodavača, da se koriste sustavi iza kojih stoje poznata trgovačka imena, kao i da se usluga provjeri više puta. Da se sve više građana odlučuje iz fotelje birati i kupovati, potvrđuju i rezultati ovogodišnjeg istraživanja MasterCard MasterIndex BiH. 

 Naime, istraživanja su pokazala da 79 posto ispitanika kupuje online - 36 posto bh. kupaca internetsku trgovinu koristi više puta godišnje, dok 13 posto koristi usluge internet-kupnje na mjesečnoj bazi. MasterIndex pokazuje da su odjeća i cipele najčešće kupljeni artikli u internetskim trgovinama (34,2% prema prošlogodišnjih 30,8%), ali i da su žene najčešći kupci ovih artikala (84,4%).

Istraživanje je pokazalo da bh. građani vide internet kao koristan kanal za plaćanje svojih mjesečnih računa (18,8%), smještaja na odmoru (17%) ili za kupnju električnih uređaja (16,5%), što je dobar pokazatelj da građani smatraju internetsku kupnju saveznikom u obavljanju svojih svakodnevnih platnih aktivnosti. Debitne, kreditne i prepaid kartice omiljeno su platežno sredstvo za 34,9 posto ispitanika, dok 32 posto ispitanika naruči artikle online, ali plati gotovinom pri preuzimanju. Usluge e-banking i m-banking su, također, popularno sredstvo plaćanja prilikom internetske kupnje, prema tvrdnjama 20,8% ispitanika.