Podijeli članak

Svake godine američki biznis portal „24/7 Wall St.“ sastavlja popis od 10 američkih brandova za koje predviđa da neće postojati u sljedećoj godini. Dok se neke kompanije nalaze na popisu zbog lošeg poslovanja, mnoge "nestaju" upravo zbog odličnih poslovnih rezultata.

Metodologija kojom se u 24/7 Wall St. koriste su praćenje pada prodaje i gubitaka, porasta troškova koji se neće moći naplatiti u cijeni proizvoda, situacija u kojoj se kompanije prodaju ili se čini da idu prema bankrotu, gubitaka većeg broja kupaca iz nekog razloga, te praćenje kompanija kojima se smanjuje tržišni udio.

Na popisu brandova koji neće preživjeti 2015. godinu našle su se sljedeće kompanije.

1. Lululemon Athletica

Kompanija koja proizvodi žensku športsku odjeću zapala je probleme u ožujku 2013. godine kada je morala povući veliki dio svojih yoga hlačica jer su bile previše providne, što je izazvalo val nezadovoljstva kod kupaca i investitora. Prema posljednjem kvartalnom izvještaju neto dobit ove kompanije pala je s 47 na 19 milijuna dolara u odnosu na isto razdoblje lani.

2. DirecTV

Konsolidacija industrije širokopojasnog prijenosa također će rezultirati nestankom pojedinih kompanija. Tako će DirecTV vjerojatno biti prodan AT&T-u za 49 milijardi dolara. Naime, ovaj telekom operater želi povećati udio na televizijskom tržištu na kojem trenutno ima 5,8 milijuna korisnika. Stoga se opcija kupnje DirecTV-a koji ima 38 milijuna korisnika čini sasvim opravdanim poslovnim potezom.

3. Shutterfly

Shutterfly ostvaruje solidan prihod od prodaje fotografija za čestitke i kalendare, no teško se može nositi s konkurencijom besplatnih servisa za razmjenu slika kao što su Instagram i Facebook, pa će u skorije vrijeme vjerojatno potražiti nove vlasnike. Budući da Shutterfly ima samo 2,55 milijuna korisnika za razliku od Facebooka čiji dnevni upload slika iznosi 350 milijuna, njegova sposobnost privlačenja novih korisnika.je uvelike kompromitirana.

4. Russel Stover

Russell Stover je treći najveći proizvođač slatkiša u Americi, no špekulira se da bi mogao biti prodan za oko milijardu dolara. Glavni kandidat za preuzimanje Stovera je čokoldani div Hershey koji bi ovom akvizicijom povećao tržišni udio u segmentu prodaje čokoladnih slastica. Tržišna vrijednost Hersheya iznosi 21,6 milijardi dolara, a uz prihod od 7,1 milijardi doalara, kupovina Stovera ne predstavlja velik zalogaj.

5. Zynga

Nekad vodeća gaming kompanija na Facebooku ne uspijeva pratiti uspjehe popularnog FarmVille-a. Naime, nakon što je Facebook 2012. godine prekinuo suradnju s ovom kompanijom, mogućnost promocije njezinih igara se drastično smanjila. Kompanija se potom okrenula mobilnim platformama ali nije uspjela napraviti značajniji rezultat. Nove kompanije poput King Digitala, proizvođača popularne igre Candy Crush, već polako osvajaju tržište.

6. Hillshire Brands

Hillshire Brands je kompanija poznata po Ball Park hot dog-u i Jimmy Dean kobasicama. Prema posljednjim informacijama kompanija će uskoro dobiti novog vlasnika. Ugovor je već potpisan s Tyson Foods-om koji je za kupovinu Hillshire Brandsa izdvojio oko 8,5 milijardi dolara.

7. Alaska Air

Alaska Air jedna je od rijetkih aviokompanija u SAD-u koja nije u vlasništvu velike četvorke (America Airlines, Delta Airlines, United Airlines i Southwest Airlines). No, ne još zadugo. Izvrsna reputacija ove kompanije utjelovljena kroz zadovoljstvo kupaca rezultirala je značajnim rastom prihoda u posljednjih pet godina učinivši je zanimljivom metom preuzimanja.Naime, špekulira se da bi Delta Airlines mogla kupiti Alaska Air za potrebe avionskih linija na zapadnoj obali SAD-a.

8. Aeropostale

Aeropostale je uz Abercrombie & Fitch jedna od popularnijih modnih kompanija u SAD-u. No, u posljednje vrijeme kompanija je dospjela u probleme budući da njezina linija tinejdžerske casual odjeće gubi tržište zbog sve veće popularnosti jeftinijih brandova poput Forever 21 i H&M. Prema zadnjem kvartalnom izvještaju prihod od prodaje ove kompanije pao je za 12 posto u odnosu na isto razdoblje lani, što je dovelo do gubitka od 77 milijuna dolara. Na lošu situaciji u ovoj kompaniji ukazuje i kontinuirani pad cijene dionica koje su u posljednjih pet godina izgubile više od 85 posto vrijednosti.

9. BlackBerry

Tržišni udio BlackBerry-a na tržištu pametnih telfona je 2008. godine iznosio 19,5 posto. Pojavom iPhone-a i operativnog sustava Android ta se brojka snizila na mizernih 1 posto krajem 2013. godine. U posljednjem izvještajnom kvartalu, prihod BlackBerrya pao je s 3,1 milijarde na 966 milijuna dolara u odnosu na isto razdoblje lani, što dovoljno govori poslovnim perspektivama ove kompanije.

10. Time Warner Cable

Početkom 2014. godine drugi najveći kabelski oprerater u SAD-u, Time Warner Cable, prihvatio je ponudu za preuzimanje od strane direktnog konkurenta i tržišnog lidera u ovoj industriji, Comcasta, vrijednu 45,2 milijarde dolara. Ova akvizicija rezultirat će najvećom kabelskom kompanijom u Americi s preko 30 milijuna pretplatnika.