Podijeli članak

Ismir Jusko, ministar prometa i veza BiH, kazao je za N1 kako je u prvih pet dana svog mandata imao sastanke s povjerenicom EU-a za promet Violetom Bulc i povjerenikom za proširenje Johannesom Hahnom koji su kazali da, ako BiH nešto želi mijenjati, usvoji Transportnu strategiju i dovrši most Svilaj na Savi.

“Završili smo Transportnu strategiju. Veliki broj naših projekata ranije je bio odbijen jer nisu bili urađeni sukladno eu. Standardima. Okvirna transportna strategija je bila uvjet da idemo u Trst. Koliko smo dobro radili i lobirali pokazuje podatak da je BiH u Trstu dobila 4 projekta od ukupno 6 odobrenih“, naveo je Jusko prema čijim su riječima pola milijarde KM bila sredstva koje je BiH trebala dobiti. On se, pak, nada da će to tako uskoro i biti.

“Jedina smo zemlja regije koja nije potpisala ugovor o Transportnoj zajednici. Osoba sam koja ne gubi nadu. Povjerenica Bulc je bila kazala da potpišemo ugovor te najavila dolazak u BiH. Nadam se da će se to desiti neposredno nakon godišnjih odmora. Ja se držim ustavne nadležnosti, a to je da državni ministar predstavlja BiH na međunarodnoj sceni“, dodao je Jusko.

U osvrtu na pismo povjerenika EU-a za europsku politiku susjedstva i pregovore o proširenju Hahna vlastima BiH nakon što u Trstu BiH nije potpisala ugovor o Transportnoj zajednici, resorni je ministar naveo da u pismu Hahn ukazuje da BiH ima vremena do konca rujna te da će, ne potpiše li BiH do tada ugovor, pola milijarde KM biti presumjereno drugim zemljama. “To je luksuz koji BiH ne treba. Nadam se da ćemo potpisati ugovor o Transportnoj zajednici i dobiti sredstva. Ultimatum je postavljen pismom Hahna“, rekao je ministar Jusko te dodao kako je u razgovorima s predstavnicima međunarodne zajednice stekao dojam da postoji dobra volja da se ne propustu ovakvu prilika za BiH.

“Pola milijarde KM su iznimno velika sredstva, a to je samo inicijalno što bismo dobili ulaskom u Transportnu zajednicu. Koristi koje slijede u narednim godinama su daleko veće od pola milijarde KM“, pojasnio je Jusko.

U dijelu razgovora o činjenici da dogovora o brzoj cesti Beograd – Sarajevo i dalje nema, podsjetio je da je Parlament FBiH donio odluku da brza cesta ka Beogradu ide preko Tuzle, dok je prijedlog RS-a da ona ide od Istočnog Sarajeva preko Sokoca i Rogatice. “Na idućem sastanku treba doći do usuglašavanja stavova i trebamo sjesti sa stručnjacima kako bismo utvrdili najbolju rutu. Nikome nije u interesu da odustane od ovakve prilike i trebamo iskoristiti pruženu ruku turskih investitora. Ne vjerujem da Srbija, kao ni BiH, ima namjeru odustati od te pružene ruke. U protivnom, ostat ćemo bez prilike da napravimo brzu cestu, bez investitora, poslat ćemo lošu poruku potencijalnim investitorima“, upozorava sugovornik N1.

Komentirajući činjenicu da je pitanje akciza podjelilo Parlament BiH i Vijeće ministara, ministar je rekao da bi volio bi da imamo kompletno riješen sustav financiranja putne infrastrukture ali i dodao da se traži rezervni plan u slučaju neusvajanja Zakona o akcizama.

U osvrtu na situaciju u BHRT-u, Jusko je prenio da je Ministarstvo prometa i veza BiH opredijeljeno pomoći javnim emiterima a koja je iskazana izdvajanjem znatnih sredstava. “Žao mi je što Ministarstvo nema punu ingerenciju povesti procese o stabilizaciji javnih servisa“, zaključio je.