Podijeli članak

Američka obalna straža u četvrtak je objavila video snimku koju bismo, najblaže rečeno, mogli nazvati nesvakidašnjom.

Naime, na snimci se vidi kako patrolni brod Obalne straže presreće brzu narko polu-podmornicu koja plovi površinom Istočnog Pacifika, a potom na nju usred plovidbe uskaču pripadnici Obalne straže u punoj opremi, otvaraju poklopac i izvlače jednu osobu iz podmornice.

A da su ulovili pravog kapitalca, potvrđuje podatak da se u podmornici kućne izrade prevozilo više od 7250 kilograma kokaina, čija se vrijednost na ulici procjenuje na gotovo 500 milijuna dolara.

Iako je Obalna straža SAD-a video objavila tek sinoć, spektakularna akcija zapravo se odigrala 18. lipnja, na Istočnom Pacifiku, vjerojatno ne previše daleko od zapadne obale SAD-a.

Na videu se vidi kako pripadnik Obalne straže viče na  napola uronjenu podmornicu da se zaustavi:

"Alto su barco! (Zaustavi svoj brod)", dere se revni član Obalne straže na plovilo, a nakon što je njegovom zahtjevu nije udovoljeno, dvojica pripadnika Obalne straže izvršila su pravi desant na podmornicu. Nakon ukrcavanja iz podmornice su izvukli pet osoba.

"U zadnje četiri godine zabilježen je dramatičan porast takozvanih polu-podmornica (koje nisu potpuno uronjene u more) kojima narko karteli krijumčare velike količine droge iz Srednje i Južne Amerike", rekao je poručnik Stephen Brickey za CNN.

"Općenito gledano, ovakva plovila su ipak rijetka - njihova gradnja vrlo je skupa i teško izvediva duboku u džungli, na jedinom mjestu gdje su karteli koliko toliko sigurni da se neće otkriti na čemu rade. Nakon što se napune droge i otisnu na pučinu praktički ih je nemoguće naći bez prethodne dojave ili pomoći zrakoplova.

Uklope se. Veći dio plovila je ispod vode, a još su i obojene u plavo pa ih je teško zamijetiti u vodi
", kaže Brickey.

Čak i ako Obalna straža SAD-a uoči ova plovila, imaju samo nekoliko minuta da ih uhvate, budući da se svaka od ovih semi-podmornica može potopiti za samo nekoliko minuta i tako uništiti dokaze. Krijumčari se ne libe pribjeći toj radikalnoj opciji zato što znaju da će ih Obalna straža spasiti od utapanja. Kako kaže Brickey, ukupno se presretne i zaustavi samo 11 posto takvih plovila koji prolaze Istočnim Pacifikom, ogromnim područjem koje odgovara površini cijelog SAD-a.

Drugi problem leži u činjenici da Obalna straža nije opremljena dovoljnim brojem brzih glisera i brodova kojima bi mogli efikasno patrolirati oceanom, da ne govorimo o tome da im treba i veći broj letjelica koji mogu detektirati ovakva plovidba.

Tako je i u ovom slučaju plovilo prvo uočio avion koji je informaciju proslijedio prema dva nova brza patrolna broda koji su u konačnici uspjeli u hvatanju velikog plijena. Brickey tvrdi da su upravo novi brodovi bili ključni za uspjeh operacije.

"Ovakve mogućnosti na tim brodovima jamče naš uspjeh u budućim operacijama", zaključio je Brickey za CNN.