Podijeli članak

Bolne menstruacije mogu biti toliko jake da ometaju normalno funkcioniranje i izvršavanje svakodnevnih obaveza. No ponekad nismo svjesni koliko se često žene susreću s tim problemom.

Ako je vjerovati pojedinim istraživanjima, više od polovice žena svoje menstruacije opisuju kao izrazito bolne. Drugi naziv za bolne menstruacije je dismenoreja, a riječ je o čestom ginekološkom problemu među ženama reproduktivne dobi, piše Index.hr

Također, bol se može pojaviti istovremeno s menstruacijom ili joj prethoditi jedan do tri dana, a ako ne želite svaki put posezati za tabletama protiv bolova možete iskušati neki od ovih trikova koji bi trebali smanjiti intenzitet bola:

Topli oblozi

Tople obloge možete napraviti tako da toplu vodu ulijete u bocu ili pak uz pomoć zagrijanog ručnika. To bi trebalo opustiti mišiće i smanjiti bolove, ali važno je naglasiti da topli oblozi pomažu isključivo kod slabijih ili umjerenih bolova.

Prehrana

Baš kao i kod mnogih drugih stvari, pravilna prehrana je važna i u ovom slučaju. Tijekom menstruacije razina magnezija u organizmu pada pa biste tjedan dana prije nje trebali jesti hranu bogatu upravo magnezijem, kalcijem i vitaminom D. Osim toga, magnezij opušta mišiće te pomaže smanjiti bol.

Također, smanjite unos šećera i kofeina te izbjegavajte ispijanje gaziranih pića. Smanjen unos životinjskih masti te povećan unos omega 3 masnih kiselina, koje imaju i protuupalni efekt, poboljšavaju krvotok te mogu smanjiti bolne grčeve. 

Mogla bi pomoći i čokolada

Odlična vijest je da se smijete počastiti i čokoladom. Osim što sadrži već spomenuti magnezij, ona sadrži i hormon sreće endorfin, a tamna čokolada bogata je i antioksidansima koji imaju blagotvoran učinak na zdravlje.