Podijeli članak

Tagovi

 

Potražnja za privatnom podukom iz godine u godinu raste. Specijalizirani portal za ponudu edukativnih programa - EduCentar, na 500 ispitanika istražio je jesmo li samo lijeni učiti ili su instrukcije postale neizostavan dio obrazovanja.

Većina pohađala plaćene individualne instrukcije u domu instruktora

Većina ispitanika (78%) je pohađala instrukcije, a svega 22% njih nije imalo potrebu za plaćenom ili besplatnom privatnom podukom, istražio je EduCentar.

Od ispitanika koji su pohađali instrukcije, većina (74%) je pohađala plaćane instrukcije. Roditelji, rodbina ili prijatelji podučavali su 19% ispitanika, a svega 6% njih imalo je organizirano dodatnu nastavu u školi. Najviše ispitanika (68%) instrukcije je pohađalo u domu instruktora, dok su instruktori dolazili u domove četvrtine ispitanika (24%). Za preostalih 9% ispitanika instrukcije su se najčešće održavale u obližnjem kafiću.

Za 83% ispitanika instrukcije su organizirane individualno. Svega 14% ispitanika instrukcije su dobivali u manjim grupama (2 do 3 ljudi), a najmanje njih (3%) u grupama većim od četvero ljudi.

Većina ispitanika (32%) plaćala je instrukcije 50 kuna po školskom satu. Nešto manje njih (29%) za poduku je izdvajala 80 kuna, dok je 12% ispitanika izdvojilo i više od 100 kuna po satu. Petini ispitanika (19%) instrukcije su bile besplatne, a riječ je o ispitanicima koji su instrukcije dobivali od prijatelja ili članova obitelji. Ispitanici su do instruktora u najvećoj mjeri dolazili preko preporuke kolega koji su i sami pohađali instrukcije kod određenog instruktora (78%). Svega 11% ispitanika do instruktora došlo putem oglasnika ili interneta, a jednako toliko njih (11%) putem preporuke svog profesora.  

 

Privatna poduka 'cvjeta' zbog obrazovnog sustava

 

{jcomments on}Školski sustav glavni je krivac za instrukcije, navodi 40% ispitanika – 24% onih koji su i sami pohađali instrukcije i 16% onih kojima nisu bile potrebne.  Za 39% ispitanika koji nisu pohađali instrukcije takva vrsta edukacije je posljedica lijenosti pojedinaca, dok 31% ispitanika koji su i sami bili korisnici instrukcija, razlog su loša predavanja.

Podukama je bilo zadovoljno 77% ispitanika, dok ih je svega 6% smatralo da im instrukcije nisu pomogle. Poteškoće s definiranjem efikasnosti poduka imalo je 16% ispitanika koji nisu mogli definirati jesu li im instrukcije pomogle u savladavanju gradiva ili ne.

 

Visokoj stručnoj spremi instrukcije najmanje potrebne

 

Instrukcije su najpotrebnije srednjoškolcima (79%). Četvrtina ispitanika (24%) pohađala ih je već u osnovnoj školi. Tijekom studija instrukcije je trebalo 42% ispitanika. Za najčešći uzrok instrukcija navode se prirodni predmeti: matematika (82%), fizika (30%) i kemija (27%). Od jezika, 'najproblematičniji' se pokazao engleski što potvrđuje to 15% ispitanika, dok ih je 5% zatražilo poduke i iz materinjeg jezika. Četvrtina ispitanika (23%) navela je ostale predmete kao što su mehanika, biologija, nacrtna geometrija i slično.

Instrukcije su najpotrebnije prije važnijih ispita i testova, kada ih je pohađalo polovica ispitanika (57%). Petina (20%) je instrukcije pohađala tek kada 'je voda već došla do grla' (na kraju polugodišta, semestra ili studentske godine), a 16% ispitanika instrukcije je pohađalo redovno, tijekom cijele godine.

Ispitanici s višom stručnom spremom (89%) najviše koriste poduke tijekom svojih školskih dana.  Slijede ispitanici sa srednjom stručnom spremom, dok je instrukcije najmanje pohađala visoka stručna sprema (67%).
Muškarci instrukcije pohađaju češće od žena pa je tako, u nekom razdoblju školovanja,  instrukcije pohađalo 81% ispitanika te 77% ispitanica.

Da su instrukcije 'proizvod' modernog doba pokazuje podatak da instrukcije najviše pohađaju mladi (83%) do 25 godina starosti.

 

Izvor: EduCentar.net