Podijeli članak

Mediji su se posljednjih dana raspisali o uspjehu mlade Vinkovčanke Mije Žakule koja je dobila jednu od glavnih uloga u medijskoj kampanji svjetske zvijezde Khloe Kardashian.

Mia je tako postala zaštitno lice za novi brend traperica koje potpisuje jedna od slavnih sestara iz dinastije Kardashian. No, tko je zapravo mlada Hrvatica i kako je do ovog posla došla?

Mia je sve samo ne klasična priča iz svijeta modelinga i manekenstva. Ona se nije u ovu industriju bacila kao tinejdžerka kako to obično biva. Njezini prioriteti bili su puno širi. Godinama je bila aktivna u kulturnoumjetničkim društvima, bila je odlična učenica, a na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu diplomirala je s odličnim uspjehom kao prva u svojoj generaciji. Osim toga, u slobodno vrijeme svira deset instrumenata.

Unatoč svojm briljantnom životopisu u Hrvatskoj se nije mogla zaposliti i tu počinje njezina priča s modelingom i manekenstvom.

''Otvorila mi se prilika za bavljenje modelingom kao i mnogo puta prije, ali se ranije nisam s tim htjela baviti jer sam smatrala da to nije dugoročno. A cijeli se život borim sa stigmom da sam lijepa i glupa pa bi ulazak u te vode  bio  samo potvrda toga. Na kraju se pokazalo da to nema smisla i tad sam otišla u Tursku. Prijelomni  trenutak je bio kad nisam pobijedila na natječaju za posao u jednoj firmi koja se bavi tradicijskom kulturom za koji smatram da sam imala najbolje kvalifikacije. Tada sam shvatila da moram nešto drugo jer nisam mogla živjeti na starim ušteđevinama'', rekla nam je Mia.

Kakva su tvoja iskustva iz Turske? Za koga si tamo radila?

Ljudi su me upozoravali da je Turska opasna, ali jedina istina je da sam imala samo ugodna iskustva. Njima je interesantno što sam ja plava, visoka i imam obline. Nikad me nisu tamo uvrijedili. Radila sam velike kampanje. Za njihovu najveću telekompaniju, za drugu najpoznatiju aviokompaniju. To su bila iskustva koja su mi bila zanjimljiva, ali i isplativa. Unatoč mom uspjehu neki ljudi iz industrije poput mojih agenata počeli su mi govoriti da je to moj maksimum i da ja u Americi ne bih uspjela. A ja se 'palim' na to da mi netko kaže da ja nešto ne mogu. Baš zato sam odlučila  sam otići u Ameriku.

Sama sam platila vizu, platila kartu, šest mjeseci sama tamo živjela. Ja sam imala tamo agenciju, ali mi nije bukirala niti jedan posao. Sve što sam tamo radila našla sam sama.  Tako je i s kampanjom za Khloe – sama sam ju našla, sama dobila i odradila.

Što možeš reći o toj kampanji? Kako je došlo do suradnje s tako velikom svjetskom zvijezdom?

Radi se o novoj liniji traperica koje je Khloe Kardashian pokrenula jer sama sebi nije mogla naći traperice jer je tako 'prpošna' i visoka. Došla je na ideju da pokrene liniju traperica za žene svih veličina i mršave i malo deblje i s oblinama i bez oblina... I objavila je javni poziv na casting. Tamo je došlo 2.000 ljudi. Izabrano nas je 10-ak. Većina izabranih cura koje su izabrane imaju vrlo popularne instagram račune, a ja sam jedina koja uopće nema puno prijatelja na Instagramu. Izabrana  sam jer su me pitali što radim u životu i čime se bavim. Kad su čuli da imam magisterij, tu su 'poludjeli'. To im je bilo super i ja sam izabrana. Snimali smo jedan dan. Odradili smo slikanje i video, plus kratki inetrvju.

Kakva su tvoja iskustva iz života u inozemstvu? Bila si dugo u Turskoj, SAD-u...

Turska funkcionira slično kao i mi, dosta se radi preko poznanstava iako je meni sve poslove ugovarala agencija, osim angažmana u jutarnjoj emisiji popularnog Virgin Radia.

I dalje smatram da je Amerika najbolja zemlja za karijeru, a možda i život. Tamo se funkcionira po principu koliko radiš toliko i imaš i koliko se trudiš, koliko donosiš - toliko i napreduješ. Problematično je to što sam ja prekasno tamo otišla jer sam ja u Hrvatskoj i prije radila i imala posložen život pa nisam htjela negdje dalje počinjati ispočetka. Generalno, ja želim živjeti u Hrvatskoj, ne znam tko normalan ne želi živjeti u svojoj zemlji. Ali to se događa kad te tvoja zemlja onemogući u tome - onda ljudi idu van.

Ne mislim da mladi čekaju da im se nešto pokloni ovdje. Mislim da su svi i više nego spremni raditi jer da nisu, ne bi išli van raditi. Problem je što nemaju podršku sustava.

Ušla si u industriju modelinga. Kakva su tvoja iskustva?

Sreća je što sam u modeling ušla s 24  godine kao izgrađena osoba. To je krvav i rudarski posao. I sve ove cure koje pričaju da je njima divno i krasno i kako uživaju - lažu jer nikome nije lijepo. Ali imaju taj problem da im je sramota reći da je teško. Meni to nije problem. To nije toliko fizički naporno koliko psihički. Ja sam imala situaciju kad mi je fotograf rekao da bih trebala koristiti botoks, do prijedloga da idem na liposukciju i da sam debela ili stara... Kad imaš 14 godina  takve ti stvari uđu u uho. Nemam ja problem s industrijom nego ona sa mnom. Ja sam top riba, hahaha.

Da se sad mogu vraiti sve bih isto napravila. Uvijek sam se vodila tim da treba slušati sebe čak i kad su me najbliži kritizirali. Radila sam ono što sam mislila da je u redu.

Što će ti najviše nedostajati iz Amerike?

Custmer service. Onaj tko nešto plaća je povoljnijoj poziciji u odnosu na onoga tko uslugu pruža. Ljudi su tamo puno ljubazniji i nemaju predrasude kao u Hrvatskoj. Ja se borim s predrasudama cijeli život da sam lijepa i glupa.

Negativno je što je to sustav koji funkcionira samo po tome da koliko radiš toliko imaš. To je i dobra i loša stvar. Taj sustav te tjera da nemaš nikad odmora. Nema toliko socijalnog života kao ovdje, nema toliko druženja. Strah od gubitka posla je puno veći. Tamo treba ići dok si mlad da što prije shvatiš sustav.

Ipak, meni je bitno da su mi blizu prijatelji. Fali mi da mogu otići na Vinkovačke jeseni, da mogu na božiće, rođendane i nove godine. Meni je to bitno, ali nekome možda nije i ta osoba bi funkcionirala bolje od mene iako ni meni nije bilo loše, prenosi N1.