Podijeli članak

Tagovi

 

Dizajn je nešto što nas svakodnevno okružuje i zaokuplja našu pažnju. Bilo da je riječ o dizajnu časopisa, automobila, kompjutora ili odjeće, obraćamo pažnju na njega, pažljivo promatramo, a još pažljivije kupujemo.

 

Ovdje će biti riječi o modnom dizajnu, koji je ženama najmiliji od svih. Kako netko nešto nosi, kakvo je to što nosi, koliko košta - neizbježne su teme razgovora „ženskih“ kava.  Dizajneri su ti koji uređuju, stvaraju i osmišljavaju pojedini dizajn želeći ga napraviti što funkcionalnijim, ljepšim i zanimljivijim određenoj skupini potrošača. U posljednje vrijeme, kada je riječ o modnom dizajnu, obično možemo gornju definiciju slobodno i točno izreći bez riječi „funkcionalnost“. Naime, ponekad dizajneri zaboravljaju činjenicu da odjeća i svi dodaci uz nju trebaju biti prije svega funkcionalni i udobni za nošenje. Naravno, to ponekad i sami ljudi zaborave noseći  stvari na sebi koje se ne mogu povezati sa zdravim razumom.

 

 

S obzirom na to da ću u daljnjem tekstu predstaviti mladu dizajnericu amaterku Doris Miljko, spomenut ću koliko su zastupljeni domaći dizajneri, kako se mladi dizajneri mogu afirmirati, i kakav nas to modni dizajn okružuje. Počevši od toga kakav nas to modni dizajn okružuje, većina će se složiti s opisom -  jednoličan. Zašto je to tako? Možda odgovor leži u tome da je i ponuda modnog dizajna ista takva, uvijek se nudi ono što je trenutno u modi, drukčijim, neobičnim stvarima kojima bismo mogli obogatiti svoj stil, ni traga. Kada je riječ o domaćim dizajnerima i modnim kućama, ima se štogod spomenuti, a da su pritom cijena, kvaliteta i mogućnost većine potrošača proporcionalni jedno drugom.

 

Izdvojila bih primjer jedne kreativne ideje koja je proizašla iz uma Istranina Maura Massarotta, naime popularne tenisice iz 80-ih godina, zvane startasice, dizajner Mauro u suradnji s Borovom učinio ih je svjetski poznatim. Od običnih, bijelih, platnenih tenisica napravio je modni hit. Naime, sve je ostalo isto, samo umjesto obične bijele boje, sada se prodaju s raznim printovima (leopard uzorak, motivi iz popularnih crtanih filmova...) te su cijene pristupačne i privlačne, posebice mlađim generacijama. Ovu ideju su objeručke prihvatile spretne djevojke diljem Hrvatske i BiH te su same počele oslikavati bijele tenisice i prodavati ih po još nižim cijenama. Što se tiče modnih kuća, tu su popularni X-nation, Urban Republic, Amadeus i Skandal. U Bosni i Hercegovini pristojne i prilično poznate u susjedstvu modne kuće Bellissima, Pavone te Granoff. Kako se mogu mladi dizajneri afirmirati na modnoj sceni, to je teško reći, jer praktički modne scene u BiH još uvijek nema u pravom smislu riječi. Ali ipak, iz godine u godinu sve više napreduju određeni događaji vezani uz modni dizajn, prije svega tu je Nivea Fashion Week, Oriflame Fashion Week i Europski festival dizajna koji stavlja naglasak na mlade dizajnere.

 

Kada govorimo o neobičnim, drukčijim dizajnima koji nisu ni blizu jednoličnosti koja vlada gradom, tu odmah možemo svrstati rad Doris Miljko.

Doris Miljko je dvadesetjednogodišnja studentica treće godine Ekonomskog fakulteta u Mostaru, ono po čemu se razlikuje od svojih kolega na fakultetu je činjenica da se u slobodno vrijeme bavi dizajniranjem i izradom odjeće, te drugih modnih dodataka. Ako kojim slučajem susretnete na ulici ovu svestranu studenticu, prvo što ćete  primijetiti jest njezin neobični i zanimljiv način odijevanja. Sama za svoj rad kaže da je svojevrstan bunt protiv monotonije i jednoličnosti u odijevanju mladih. Njene torbe su odličan spoj funkcionalnosti i zanimljivih detalja. Naravno, mlada dizajnerica ne izostavlja ono što je trenutno „in“ , te dodaje u svoj rad neizostavne točkice, dijelove čipke, te printove poznatih ikona. S obzirom na zanimljivo spajanje boja i  jednostavan način kroja,  rad ove studentice bih opisala kao spoj određene doze glamura i djevojačke zaigranosti s daškom modernosti. Kao uzore Doris izdvaja Alexandra McQueena, a od domaćih dizajnera Dajmana Jacića, te Igora Dobranovića. Zbog nedostatka vremena ovoj talentiranoj studentici dizajniranje i stvaranje novog je zasad hobi, ali se nada mogućnosti da svoju strast pretvori u konkretan posao. Svoj rad opisuje jednom riječju: „Drugačije.“  Njen rad uistinu jest drukčiji, a takva je i sama Doris Miljko, što bismo trebali dočekati pozitivno sa svim mogućim kritikama i pohvalama, pozitivno u smislu podržavanja nečeg što nije dio mase nego nešto novo, nešto posebno.

 

Ukoliko ste mladi i talentirani, te želite da vaš rad  bude predstavljen na ovakav način, javite se na mail: [email protected]

 

Barbara Martinović/pogled.ba