Podijeli članak

Tagovi

Predstava Mostarca Ive Krešića dobila je i pravu kritiku, kritičara Ronalda Panze, profesora filozofije i književnosti sa diplomskim radom na katedri za teatrologiju u Zagrebu. Čini se kako je kritičar oduševljen autorskim ostvarenjem tek diplomiranog glumca. Kontaktirali smo i Krešića za komentar.

Iz kiritike

„Izvođenje autorskog teksta Ive Krešića koje je ujedno njegova diplomska, dakle studentska predstava pod mentorskim vođenjem profesorice i redateljice Tanja Miletić-Oručević na Gradskoj sceni „Toni Pehar“ JU MTM , neobičan je događaj za ovdašnju sredinu. Sama forma predstave nije nova, spada u teritorij dobro poznatog „štap i šešir“ pozorišta ali pristup, scenska pismenost, preciznost režije i balansirana kreacija uloge koja nikad ne prelazi granicu dobrog ukusa ono je čemu se vrijedi posvetiti.

Riječ je o pozorištu gdje se jedan glumac odmiče od forme monodrame tako što igra više uloga, vješto se prebacujući, uz mnoštvo bezpredmetnih radnji. Ovakva vrsta pozorišta često je sklona da zapadne u pretjerivanja i karikaturu, ali ovaj glumac, podržan znanjem preciznog opuštanja i svladanim osnovama tehnike bivanja na sceni, sretno balansira, održavajući granicu. Režija Tanje Miletić Oručević, koja je maksimalno ozbiljno shvatila jednu studentsku produkciju uspjela je da iz jednog još praktički anonimnog teksta izvuče i zaokruži  pravu predstavu.“
...

„Nenametljiva ali precizna mentorska režija izvlači ta mjesta na površinu iako se ona nimalo bombastično ne prezentiraju. Glumac izaziva smijeh svojom igrom, ali neprestano radeći precizne pauze uspjeva da istakne poruku koja je redovno između gesti. Ivo Krešić  je sav u razotkrivanju i prikazivanju urođene mostarske teatralnosti, koja se, ne posjedujući nekog jasno utvrđenog prostora u gradu, razlila natrag u svakodnevicu, raspršila se tako da će je, bojim se, teško ikad  nanovo skupiti.
Oduvijek se zna da su ljudi društvena bića i koliko se god neki trudili ili jesu asocijalni, u osnovi bez drugih ne mogu“, piše kritičar.

Mostarska publika je najbolji kritičar

Mladi mostarski glumac čiju smo predstavu pratili, komentirao je izlazak kritike:
„Zbog kritike sam svakako uzbuđen. To je znak da ovo društvo u kojem živimo ide naprijed. Jer, bez kritike nema ni napretka. To što je kritika pozitivna, dodatno me raduje. Publika je predstavu veoma dobro primila, već treća repriza je rasprodana, ljudi se smiju, neki i zaplaču. To je, naravno, izvrstan osjećaj“, kazao je glumac Ivo Krešić za naš portal.

Deset predstava koje će se izvesti u Mostaru su samo početak za ovog mladog glumca. Zanimalo nas je hoće li predstava gostovati i drugdje: „Ima nekih prijedloga da predstava gostuje, ali za sada mi je puno važnija mostarska publika-koja je najbolji kritičar. Želim da predstavu vidi što više ljudi iz Mostara i okoline“

„Ne čekam da mi netko ponudi ulogu-imam što za reći pa to i govorim. Uz to, sreća je da se to publici sviđa. Valjda zato što im ne podilazim, ne trudim im se svidjeti-već radim ono što mislim i kako mislim da treba. Ako mi netko ponudi ulogu, neću se buniti, naravno“, završava Krešić.

Cijelu kritiku predstave „Otirač“ mostarskog glumca Ive Krešića možete pročitati ovdje.

"Otirač" četvrtkom

Predstavu Ive Krešića možete vidjeti i sutra na sceni Toni Pehar - u gradskoj banji s početkom u 20 sati.