Podijeli članak

U Sjevernoj Americi i Europi esport je u velikom usponu, ali i one i dalje godinama kasne za Južnom Korejom, koju smatraju domovinom esporta i u kojem su gejmeri prave sportske i društvene zvijezde.

Koreja je domaćin mnogih od najvećih i najbogatijih profesionalnih turnira, prva je zemlja koja je profesionalne gejmere priznala kao sportaše i tretira ih kao nacionalno blago, prenosi 100posto.hr

Razloga za to je više, a zapravo se radi o kombinaciji raznih čimbenika. Kao prvo, financijska kriza u Aziji 90-ih godina prošlog stoljeća natjerala je zemlje poput Koreje da tjera ljude na kreativnost i rad, a sve se poklopilo s razvojem brzog interneta, koji je doveo do slučajnog "booma", jer videoigre su se pokazale kao odličan način za bijeg od svakidašnjih financijskih problema i turobne stvarnosti. A uz superbrzi internet ljudi su odjedanput dobili odličan ispušni ventil te su se mogli puno lakše povezati s igračima diljem svijeta i brže napredovati.

Neka istraživanja su pak sve pripisala kulturološkim specifičnostima jer se igre poput StarCrafta smatraju modernim verzijama tradicionalnih psiholoških igara koje zahtijevaju brzo razmišljanje i reakcije, što odgovara mentalnom sklopu Korejaca.

U svakom slučaju, u 90-ima su online igre i javne igraonice postale veliki hit, a 2000. je Ministarstvo kulture, sporta i turizma osnovalo Korejski savez esporta, koji se brine o igračima 25 najpopularnijih videoigara u zemlji, kao što su StarCraft II, LoL, Dota 2 i CS:GO. "Briga" se odnosi na uvođenje minimalnih plaći za profesionalne igrače i obvezne jednogodišnje ugovore za sve nove igrače. U sve ovo vrijeme imali su jedan skandal s namještanjem mečeva 2009., ali su smjesta suspendirali sporne igrače.

Danas je esport u Koreji jači nego ikad, a ostatak svijeta i puno mnogoljudnije zemlje poput SAD-a i Kine hvataju korak, posebice zahvaljujući veće broju stanovnika, a time i samih igrača. Ali samo u Koreji je toliko popularan da se turniri i prvenstva odigravaju na nogometnim stadiona, na kojima se okupi i više od 40.000 navijača koji na velikim ekranima prate borbe u LoL-u i ostalim popularnim videoigrama.