Podijeli članak

Jedenje sira i mesa smanjuje šanse od rane smrti za četvrtinu, otkriva veliko istraživanje. To znači da možemo konzumirati dva puta više tih namirnica nego što se trenutno preporučuje, a to se odnosi i na maslac, smatraju znanstvenici.

Vodeći liječnici kažu da rezultat istraživanja navodi na konvencionalno razmišljanje o zdravoj prehrani.

Znanstvenici su do otkrića došli ispitivanje više od 218 tisuća osoba o njihovoj potrošnji hrane u 52 zemlje svijeta.

Oni koji ostvaruju najveći dnevni unos mlijeka i crvenog mesa, smanjili su izglede za ranu smrt 25 posto, a rizik od iznenadnog srčanog udara za 22 posto.

Stručnjaci tvrde da je kontraproduktivno ljude upozoravati na štetnost maslaca i mesa jer na kraju jedu kruh i šećer, namirnice koje su štetnije.

“Naši rezultati pokazuju da su mliječni proizvodi i meso korisni za zdravlje srca i dugovječnost. To se razlikuje od trenutnih smjernica za prehranu”, izjavio je profesor Salim Yusuf s kanadskog sveučilišta McMaster.

Trenutno je preporuka konzumirati dva mliječna obroka u danu, odnosno takvi proizvodi trebaju činiti osam posto dnevnog kalorijskog unosa osoba odrasle dobi. To su jedan jogurt ili dvije kriške sira. S druge strane, savjet je ne jesti više od 70 grama crvenog mesa dnevno.

Međutim, u sklopu istraživanja se pokazalo da su najboljeg zdravlja osobe koje konzumiraju tri mliječna obroka u danu i 120 grama neprerađenog crvenog mesa. Stručnjaci kažu da slične koristi ima i jedenje piletine i puretine.

“U odnosu na ugljikohidrate, smatram zasićene masti korisnima, a to je jasno vidljivo iz našeg otkrića”, izjavio je dr. Andrew Mente sa Sveučilišta McMaster. 

Zdravstvene smjernice navode da konzumiranje previše zasićenih masti povećava razinu kolesterola u krvi i rizik od bolesti srca. Prema stručnjacima, njihov unos za odraslu osobu po danu ne bi trebao biti veći od 30 grama, a za žene 20 grama.

Zasićene masti nalaze se u životinjskim proizvodima kao što su maslac, sir i crveno meso. Osim što osiguravaju energiju, važne su i zbog esencijalnih kiselina.

“Dobro se hraniti znači gledati na prehranu u cjelini, a ne se fokusirati na pojedinačne elemente. Meso i mliječni proizvodi mogu pridonijeti zdravoj, uravnoteženoj prehrani dok se jedu u umjerenim količinama, uz obilje voća i povrća, mahunarki, orašastih plodova i cjelovitih žitarica”, izjavio je profesor Jeremy Pearson, pomoćnik medicinskog ravnatelja Britanske zaklade za srce.

Međutim, zbog ove studije neće se promijeniti trenutne smjernice o prehrani.

“Iako se slažemo da mliječni proizvodi igraju ulogu u prehranu, prevelika konzumacija može dovesti do visoke razine zasićenih masti i soli, a što povećava rizik od bolesti srca”, pojasnio je Louis Levy, voditelj odjela za prehrambenu znanost iz engleske Agencije za javno zdravstvo, prenosi Index.