Podijeli članak

Tagovi

 

 

Gospodine Šabiću, jučer ste bili na TweetUpu u Sarajevu kao pripremni sastanak za Tvitomaniju koja će se održati početkom svibnja u Hrvatskoj. Kakvi su dojmovi i što očekujete od te konferencije?

 

Začudno je da postavljate to kao prvo pitanje, ali ujedno mi je drago što pratite događanja na sceni. Što se tiče Tvitomanije, brojke dovoljno govore – očekuje se oko 1000 posjetitelja i bit ćete u mogućnosti slušati 100 predavača. To jednostavno na balkanskim prostorima još nitko nije napravio, a pogotovo ne o temi društvenih mreža. Očekujem prije svega odlično druženje, tj. prvoklasni networking, a potom dosta novog znanja i odlične energije koju će svi ponijeti kući za nove poslovne i privatne impulse.

 

Čuli smo da su se kao sponzori prvi prijavili Microsoft i Vaša tvrtka Avalon, nakon što je organizator konferencije Zoran Torbica samo poslao jedan tweet. Ima li Twitter na našim prostorima zaista toliku moć?
Twitter zasigurno nema moć nego njegovi korisnici. Na balkanskim prostorima ljudi koji su rano prihvatili Twitter i većina današnjih korisnika su zapravo tzv. proaktivni građani, tj. opinionmakeri. U drugim zemljama to nije slučaj, gdje je Twitter već narodni medij, dok na našim prostorima se okupila ekipa koja voli druženja, a poslovno su već jako uspješni. Stoga je i tweet organizatora konferencije bio tako učinkovit, jer znamo prije svega tko je Torbica te on zna tko su tvrtke koje su se javile, tj. koji ljudi stoje iza tih tweetova.
 

 

Govorite o Avalonu kao da već radite godinama kod njih, međutim tek ste početkom godine postali zaposlenik te tvrtke, tj. direktor Avalona u BiH. Zar Vam je tvrtka tako brzo prirasla srcu?
Iako sam službeno tek od siječnja direktor Avalona u BiH, mi zapravo već godinama surađujemo te u proteklih godinu i pol bio sam njihov ekskluzivni zastupnik u BiH preko moje tvrtke. Čitava suradnja, tj. upoznavanje je zapravo počelo preko Twittera. Kao ljudi smo se na prvom sastanku odmah razumjeli i okrunili tu našu suradnju ovim potezom.
 

 

Kako to da ste Vi kao poznati SEO stručnjak preuzeli tu poziciju i kako se snalazite u tome?
Istina da je javnosti više poznata moja ekspertiza iz SEO polja, međutim oni koji me bolje poznaju upoznati su s tim da sam studirao informacijski dizajn te vodio nekoliko timova programera i intenzivno se bavio usabilityjem. Da odgovor prođe bez samohvale – mnogo je toga što još znam i čime sam se bavio, a oduvijek sam želio raditi na jednom projektu i taj svoj multitalent fokusirati na jedan proizvod i graditi jedan brand, a ne raditi za nekoliko klijenata odjednom.
 

 

Kako se snalazi Avalon na bh. tržištu? Koliko potencijala vidite u njemu?
Hosting-tržište u cijelom svijetu je u konstantnom porastu, pa tako i u Bosni i Hercegovini. Na tržištu ima još mjesta čak i za nove male fokusirane konkurente, međutim većina postojećeg tržišta je podijeljena manje-više na tri tvrtke. Tko je trenutno tržišni lider, manje je bitno, vrijeme će pokazati tko je spremniji za nove izazove, jer hosting-polje se mijenja i uskoro će shared hosting ostati u sjeni, a zamijenit će ga cloud, koji korisnicima pruža puno više pogodnosti. Avalon.ba iz mjeseca u mjesec brzo raste i tko bude pratio naš rad, uvidjet će koliko ćemo novih proizvoda i akcija pokrenuti u ovoj godini.

 

Jedan od tih proizvoda je zasigurno i vaš lowbudgetbrendVrh.ba, gdje nudite hosting za nevjerojatnih 1,5 KM mjesečno. Zar Vam se takvo što ekonomski isplati?
Vrh.ba se i te kako isplati, a korisnicima još više, jer smo za tu cijenu ponudili zaista kvalitetan paket. Nama nije poznato da po cijeni jednog bureka možete negdje drugo više dobiti, pogotovo u pogledu kvalitete usluge i 24/7 podrške koju nitko ne nudi osim nas, iako naravno mnogi to tvrde. Naše iskustvo pokazuje da, nakon što netko postane naš korisnik, on ne ide tako lako iz Avalona.
 

 

Što možemo kratkoročno očekivati od Avalona do ljeta?
Ne bih mnogo otkrivao, ali bih svima preporučio da dođu na Tvitomaniju, a posebno onima koji se predomišljaju o započinjanju svog online businessa ili ne. Dana 1. travnja smo pokrenuli i AvalonADS.net gdje nudimo trenutno kreiranje i održavanja GoogleAdwords kampanja i na tom polju ćemo se također specijalizirati, jer naši korisnici to vide već kao dio hosting-usluge, a mi slušamo želje naših korisnika.
 

 

Dakle Vi prelazite iz SEO u SEM ili kako da protumačimo to Vaše fokusiranje?
Ja sam uvijek bio zagovornik toga da svatko u svom tržišnom segmentu treba držati prvu organsku poziciju na Googleu preko SEO-a, ali i prvu plaćenu poziciju preko Adwordsa, jer tako će zasigurno pokupiti najveći dio kolača. Naravno postoje izuzeci kada se SEM ne isplati, ali iskustvo i tu pokazuje da se zapravo radi o kampanji koja nije dobro osmišljena ili loše optimizirana, a ne o prevelikoj cijeni klika. Izuzeci naravno postoje te tržišni segmenti gdje click fraud onemogućava normalan rad.
 

 

Hvala Vam što ste odvojili vrijeme i pomno ćemo pratiti Vaš daljnji rad.
Hvala Vama na odličnoj pripremi za intervju i svako dobro vam želim!

 

Pogled.ba{jcomments on}