Podijeli članak

Živimo zajedno, ali s razlikama:
Netko sporo hoda,
netko lijepo piše,
netko lako uči,
netko teško diše,
netko slabo pjeva,
netko zbori čisto...
Ipak, svako dijete
u biti je isto:
malo toplo srce
i želja puna glava
da živimo zajedno, ali s razlikama.


Dragan Lendić

Vizija programa Aktivni građani, je svijet u kojem ljudi prepoznaju svoj potencijal i angažiraju se u cilju razvoja njihovih zajednica, preuzimaju odgovornost za stanje u zajednici i preuzimaju ulogu u donošenju pozitivnih društvenih promjena na lokalnom i međunarodnom nivou. Svi Aktivni građani dobivaju mogućnost:

•    da kroz četiri modula nauče sve korisne vještine za društvene promjene;
•    jedinstvenu priliku da napišu i realiziraju vlastiti projekt za svoju društvenu zajednicu;
•    mogućnost odlaska na International Study visits.

Ovo je tekst koji je motivirao kolegicu i mene da se pokrenemo i učinimo nešto za nas. Odslušale smo četiri modula po tri sata i sada iskorištavamo ovu jedinstvenu priliku da napišemo i realiziramo projekt za društvenu zajednicu. No, prvo nam je bio cilj organizirati vlastite kaskadne radionice, te prenijeti naučeno na one koji su zainteresirani i voljni za učešće. Dugo smo razmišljale što i kako učiniti i o čemu govoriti, ali na kraju smo se odlučile za radionicu pod nazivom „Živimo zajedno, ali s razlikama“ jer razlike su te koje nas čine drugačijim od drugih ali i posebnima. Zbog tih razlika ljudi imaju predrasude i diskriminiraju jedni druge, a nisu ni svjesni da jedni bez drugih ne možemo, i da bi bili potpuni jako je važno da smo skupa, da djelujemo kao cjelina. Kada smo odlučile što ćemo, organizirale smo se i održale prve dvije radionice 10. i 11. siječnja a druge dvije ćemo održati 17. i 18. siječnja.

Radionica je održana u skladu sa materijalima i temama projekta Aktivni Građani kojeg je kreirao British Council. Organizatori radionice smo Ivana Čurak i ja, Marina Zečević-Pejić, uz podršku Fakulteta prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru. Radionica je uključivala teme kao što su identitet, društvena participacija, pregovaranje, predrasude te diskriminacija. Za početak jako smo zadovoljne, a vjerujem da su i oni jer su zainteresirani za rad. Tokom radionice najviše smo pažnje posvetili identitetu jer je bitno znati tko smo i što, te znati što želimo. Po tko zna koji put smo ustanovili da je važno znati voljeti sebe, a poštivati drugoga.

Također, dosta smo govorili i o diskriminaciji i to je razlog zbog kojeg pišemo projekt. Pri realizaciji radionica su nam pomogli dekan prof. Mario Vasilj kao i drugo osoblje našeg fakulteta pružajući nam potpunu podršku. U susret nam je izašao i Studenski zbor Sveučilišta koji nam je dao materijal za radionicu kao i Klub mladih pedagoga. Što se tiče tiskanje cerifikata tu nam je svoju pomoć ponudio Copy shop i hvala im. Nakon što održimo radionice i podijelimo cerifikate na red dolazi najteži dio posla, a to je pisanje projekta kako bi napravili korak naprijed.

Događalo se da nas pitaju zašto ovo radimo i koji nam je cilj. Ovo radimo jer želimo vidjeti promjenu na bolje i kao budući pedagozi moramo se boriti za ono što zaslužujemo, za ono što drugi zaslužuju a to je obrazovanje. Krajnji cilj projekta nam je „Obrazovanje za sve“ tj. pristup Fakultetu prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti osobama s posebnim potrebama i ovim putem Vas molim za podršku pri realizaciji projekta, te pozivam zainteresirane za sponzorstvo.


Piše: Marina Zečević-Pejić