Podijeli članak

Predsjednik Uprave Raiffeisen banke Karlhienz Dobnigg govorio je na temu moratorija kao i drugih aktuelnih aktivnosti koje banka poduzima povodom trenutne situacije koja je uzrokovana pandemijom koronavirusa. Klijentima koji imaju problema u izmirenju obveza ova banka će "zalediti" plaćanje rata tijekom trajanja izvanrednih okolnosti.

- Vrijeme je neizvjesnosti kada svi daju svoj maksimum kako bi prevazišli aktuelno stanje, pa tako i mi ulažemo maksimalne napore kako bismo klijentima što je više moguće olakšali poslovanje s Bankom te im ublažili financijski pritisak s kojim se susreću. Stoga nam je izuzetno važna primjena odluka bankarskih agencija kako bismo klijentima pomogli da savladaju ovo izazovno vrijeme i uspostave održivi model poslovanja. Banka može odobriti jednu ili više posebnih mjera klijentima čija je kreditna sposobnost pogoršana, odnosno izvori za otplatu smanjeni. Našim klijentima uvijek nastojimo biti fer i pouzdan partner, a to ne znači samo u dobrim vremenima već i u teškom razdoblju kada se svako u svom segmentu mora reorganizirti i maksimalno potruditi s ciljem nadilaženja ovog perioda - kazao je Dobnigg.

Dodao je da je "Banka već počela s odobravanjima privremenih moratorija kao jedne od mjera predviđenih odlukama entitetskih Agencija za bankarstvo, te je počela slati ponude klijentima čiji su zahtjevi odobreni".

Govoreći o tome šta klijenti trebaju učiniti da bi im otplata bila olakšana, kazao je da je "potrebno najprije da klijenti podnesu Zahtjev za odobrenje posebnih mjera za ublažavanje servisiranja obveza prema banci".

- Kako bismo minimizirali potrebu za kretanjem klijenata, Zahtjev je dostupan na našoj web stranici i klijenti ga mogu podnijeti online iz sigurnosti svog doma. Pri tome je nužno da klijent u zahtjevu navede razlog zbog kojeg je njegova kreditna sposobnost pogoršana. Sljedeći korak u procesu je razmatranje svakog pojedinog zahtjeva od Banke te donošenje odluke o najprimjerenijem modalitetu za rješavanje novonastale situacije. Ukoliko je zahtjev pozitivno riješen, Banka će klijentu dostaviti ponudu putem e-maila, SMS ili Viber poruke - kazao je Dobnigg.

Istaknuo je jaji je na web stranici banke kreiran poseban dio gdje klijenti mogu pronaći više detalja vezano za proces podnošenja Zahtjeva, ali i druge aktuelnosti. 

Dobnigg je istaknuo kako je privremeni moratorij je odlaganje plaćanja obveza po glavnici i kamati s maksimalnim rokom trajanja do ukidanja proglašenja stanja "Prirodne ili druge nesreće na teritoriji Bosne i Hercegovine".

- Tijekom privremenog moratorija zaustavlja se obračun zateznih kamata. Također, banka će u ovom vremenu klijentima kojima se odobri privremeni moratorij "zalediti" plaćanje rata, kako glavnice tako i kamate - kazao je. 

Naglasio je da putem službenih kanala komunikacije već imaju upite klijenata vezane za moratorij.

- Do sada je svoj Zahtjev podnijelo više od 5.500 klijenata a na svaki pristigli zahtjev Banka nastoji odgovoriti u što kraćem roku putem e-maila, Viber ili SMS poruke - dodao je Dobnigg.