Podijeli članak

Tagovi

Da se intenzivno radi na obje strane – i na stolačkoj, i na neumskoj uvjerili smo se tijekom nedavnog putovanja upravo od Stoca do Neuma lokalnim putem preko visoravni Svitave. Bolje upoznati predviđaju da bi cesta kojom bi se iz Stoca do bh. primorja stizalo za manje od pola sata, trebala biti završena do kraja 2021. godine.

Novca ima

Optimizam je veći znajući da novca ne nedostaje, kao i da je dosadašnja dinamika bila vrlo dobra. Također, na putu investitoru i kreditorima skoro da ne stoje ni administrativno-pravne prepreke.

 Izvjesno vrijeme nemamo problema oko eksproprijacije zemljišta. Preostalo je još nekoliko rješenja koja bismo trebali uskoro dobiti. Trenutno radimo na iznalaženju rješenja za priključak na cestu i dalji prolazak kroz Stolac. U planu je izgradnja zaobilaznice, za što također ne bi trebale postojati prepreke. Dosad nismo dobili odgovor od vladajućih struktura u Stocu. Vjerujem da na to nećemo dugo čekati, rekao je šef ekonomsko-pravne službe u poduzeću Ceste FBiH, Bekir Isaković.

Ni novac za eventualnu buduću zaobilaznicu u Stocu, ne bi trebao biti problem, jer dosad su ostvarene značajne uštede na gradnji puta u dijelu koji pripada Neumu. Inače, vrijednost ovog projekta u početku je procijenjena na 40 milijuna eura, a dosad kako kažu nije utrošeno sredstava ni približno tomu. Naredni korak predstavlja gradnja dionice od tunela Žaba do naselja Stolovi. Tenderska ponuda otvorena je 12. svibnja, i to nakon što je investitor od kreditora dobio suglasnost na evaluacijski izvještaj. Kasnije je predat zahtjev Federalnom ministarstvu prostornog uređenja za građevinsku dozvolu. Kada taj proces bude doveden do kraja, cesta Stolac – Neum će postati “čista“ i u imovinsko-pravnom smislu.


Trenutačno su u tijeku radovi na gradnji dionice Drenovac – Stolovi, a rok za završetak je kraj naredne godine. Rok za izgradnju tunela Žaba je kraj listopada ove godine. Tunel je nedavno probijen, a trenutačno se radi i na njegovu uređenju.

Svitava alternativa

Kompletna cesta Stolac – Neum (M17.3), u dužini od 36 kilometara tako bi trebala biti u funkciji do kraja naredne godine, čime će jedini bosanskohercegovački grad na moru konačno kvalitetnom cestom biti povezan s ostatkom zemlje. Ne treba ni spominjati koliko bi važna bila njezina izgradnja ponajviše za Neum, jedini bh. grad na moru, ali i za Stolac čije gospodarstvo nije ni približno onomu od prije rata.

Koliko će ona dobro doći zaljubljenicima u more, jasno je svakomu tko je posljednjih dana putovao ka Jadranu – u vremenu kada je skoro zabranjen prelazak bh. granice i kada se do morske obale može samo kroz Svitavu, piše Dnevni.ba