Podijeli članak

35-godišnji Nick Coleman iz Essexa 2014. godine kladio se s prijateljem da će uspjeti pokrenuti posao sa samo 500 funti. Kao veliki ljubitelj mesa i mesnih proizvoda, Nick je došao na ideju da pokrene tvrtku Snaffling Pig koja se bavi - proizvodnjom čvaraka.

Tri godine kasnije, Nick ima pravo malo poslovno carstvo te godišnju zaradu od oko 30 milijuna kuna (4 milijuna eura). "Oklada mi je omogućila da provjerim mogu li pokrenuti novi posao s veoma ograničenim kapitalom", ispričao je Nick, koji ima još jednu kompaniju s medicinskom opremom, za The Sun. 

"Umjesto da se brinem o tome kako zaraditi novac, usredotočio sam na ono što sam zaista volio raditi i na ono oko čega sam zaista bio strastven", kaže Nick. Usredotočio se na, kako kaže, dvije ljubavi svog života - pubove i čvarke. 

Fokusirao se na okus i ambalažu te uskoro čvarke, koji se mogu pronaći u brojnim britanskim pubovima kao grickalica, pretvorio u pravu gurmansku delikatesu koja se počela prodavati u popularnom britanskom lancu trgovina John Lewis. Njegova kompanija Snaffling Pig pri proizvodnji koristi samo najbolje dijelove svinjetine da bi konačni proizvod bio što kvalitetniji.

"Čvarke kuhamo dva puta, što ih čini mekšima, no i dalje hrskavima", objasnio je Nick. 

Prošle godine se s poslovnim partnerom Andrewom Allenom pojavio i u TV emisiji Dragons Den, a zahvaljujući tom nastupu osnivač Moonpiga Nick Jenkins odlučio je investirati 70 tisuća funti u njihov posao. Zauzvrat su mu dali 20 posto tvrtke, a otad su već uspjeli otkupiti njegov dio.

Snaffling Pig trenutno ima 16 zaposlenih koji se bave financijama, dizajnom, prodajom i distribucijom. Trenutno nude devet različitih okusa čvaraka, a nude i adventski kalendar s čvarcima. Nude i Pig Night In, paket s dvije vrste čvaraka i nekoliko boca piva, prenosi Index.hr.

Iako je trenutno zdrava prehran "in", njihov posao i dalje cvjeta. "Trenutno svi traže zdravlje, no kad postoji trend u zdravlju, postoji i trend u opuštenosti", objašnjava Nick i dodaje: "A, ako ćete već biti malo nestašni, onda je bitno da imate kvalitetan proizvod s odličnim sastojcima. Ljudi trebaju tu 'nestašnost' i u sklopu zdrave prehrane", tvrdi ovaj poduzetnik koji se uskoro nada proširiti i na međunarodnu razinu. 

Nedavno su objavili i kuharicu. "Najdraži dio posla mi je vidjeti kako tim napreduje i promatrati kako se stvari razvijaju, bez da ja moram sve pokrenuti. Vidjeti reakciju klijenata na konačni proizvod takđer je poslastica", kaže.