Podijeli članak

Apple je sa 178.12 milijardi dolara i dalje najvrjedniji brand na svijetu, objavila je istraživačka tvrtka Interbrand.

Vrijednost brandova u odnosu na prethodnu godinu povećana je za pet posto. Apple na ljestvici slijede Google sa 133,25 milijardi dolara i dugogodišnji lider Coca-Cola, čija vrijednost se procjenjuje na 73 milijarde dolara.

Brand Google u odnosu na prošlogodišnju anketu vrijedi 11 posto više, a Coca-Cola sedam posto manje.

U poretku najboljih svjetskih brandova prevladavaju automobilske i tehnološke tvrtke, a među 100 najboljih ove godine su se probili Tesla (na 100. mjestu) i Dior (89. mjesto).

"Jasno je da se najbolji svjetski brandovi ne opiru promjenama, nego ih tjeraju", ocjenjuje izvršni direktor Interbranda Jez Frampton.

Top deset brandova zaključuju Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz i GE. Pet najbrže rastućih brandova su Facebook (rast od 48 posto), Amazon (33 posto), Lego (25 posto), Nissan (22 posto) i Adobe (21 posto).

Automobilske i tehnološke marke zauzimaju 29 mjesta, a najbrže rastući sektor je maloprodaja. Top 100 marki je zajedno u odnosu na prošlu godinu steklo je 4,8 posto vrijednosti.

Interbrand vrijednost branda procjenjuje na temelju poslovanja, utjecaja na kupce i ocjene spsoobnosti budućeg generiranja dobiti.