Podijeli članak

Ovo su samo neki od mogućih uzroka zbog kojih imaš problema s viškom kilograma. 

Pretilost je jedan od velikih zdravstvenih problema današnjice, a mnogi se bore s viškom kilograma koji negativno utječe na njihovo zdravlje, ali i samopouzdanje.
 
Iako nas brojke na vagi ne definiraju kao osobu, uravnotežena težina bitna je za zdravlje. Kao neki od najvećih uzroka za prekomjernu težinu su sjedilački način života te nezdrava prehrana, no postoji i cijeli niz drugih razloga i navika koje sprečavaju gubitak kilograma, a u nastavku otkrivamo neke od najučestalijih.

Ne spavaš dovoljno

Jesi li znala da nedostatak sna može itekako utjecati na tvoju težinu? Naime, loš san negativno utječe na hormone koji reguliraju osjećaj gladi, a istraživanja su pokazala da su ljudi koji spavaju manje sati skloni kroz dan unijeti više kalorija u usporedbi s onima koji imaju normalan san. Uvedi ravnotežu u svoju rutinu spavanja i pobrini se da spavaš svake noći 7-8 sati. Imaš li problema s nesanicom, isprobaj tehnike opuštanja poput meditacije i popij čaj od kamilice prije odlaska u krevet.

Pretjeruješ s unosom proteina

Iako je povećani unos proteina posljednjih nekoliko godina veliki hit u mnogobrojnim dijetama, činjenica je da prehrana treba biti uravnotežena te da treba organizmu opskrbiti i sve ostale bitne nutrijente kao što su vlakna, ugljikohidrati i zdrave masnoće. Kod povećanog unosa proteina vrlo je važno biti i fizički aktivan, odnosno vježbanje je nužno pa imaj to na umu.

Piješ previše zaslađenih napitaka

Razmisli o svim kalorijama koje svakodnevno unosiš u svoje tijelo i odakle one dolaze. Iz svoje bi prehrane trebala izbaciti sve loše i procesuirane namirnice, a zaslađeni sokovi su na vrhu te liste jer obiluju šećerima i kalorijama. Najbolje je piti običnu vodu te nezaslađene biljne čajeve.

Biraš loše dijete

Želiš li postići zdravu težinu, radije izbjegavaj dijete i pronađi uravnoteženi način života i zdrave navike koje će te dovesti do normalne težine. Sve one dijete koje predviđaju smanjeni unos kalorija zapravo su vrlo loše za tvoje zdravlje jer u tijelo ne unosiš dovoljno nutrijenata pa ono počinje skladištiti masti što u konačnici može izazvati kontra-efekt. Prije odlaska na bilo kakvu dijetu najbolje je konzultirati se s nutricionistom.

Nisi dovoljno fizički aktivna

Svi znamo da je fizička aktivnost najbolji način za gubljenje kilograma, a bitna je i za zdravlje općenito. Mrziš li teretanu, postoje mnoge druge odlične aktivnosti kao što su brzo hodanje, trčanje, pilates, joga, bicikliranje, planinarenje.... Izbora je danas zaista mnogo, bitno je samo da se pokreneš.

Metabolizam ti je spor

Još jedan od čestih uzročnika zbog kojih mnogi imaju problema s mršavljenjem je metabolizam koji utječe na brzinu sagorijevanja kalorija. Iako kod nekih ljudi metabolizam radi brže, a kod nekih sporije, postoje određene navike i namirnice kojima je moguće potaknuti metabolizam. Fizička aktivnost, unos tekućine, kvalitetan san i zdrave namirnice poput cimeta i zelenog čaja samo su neki od faktora koji pozitivno utječu na rad metabolizma.

Jedeš prevelike porcije

Važno je unositi dovoljno kalorija u tijelo kako bismo se opskrbili svim bitnim nutrijentima, no valja biti umjeren i ne smije se pretjerivati s porcijama. Ovdje je najvažnije naučiti slušati potrebe vlastitog tijela. Nemoj stavljati na tanjur previše hrane, jedi polako i budi svjesna svakog zalogaja. Na taj način tvoj će želudac na vrijeme moći poslati signal mozgu da si sita pa su mnogo manje šanse da dođe do prejedanja.  

Ne čitaš oznake na namirnicama

Jedi što više svježih namirnica i kupuj ih od lokalnih proizvođača, a dok kupuješ u trgovinama svakako pročitaj ono što piše na ambalaži od hrane. Obavezno pročitaj sastojke i nauči prepoznati one koji su loši za tvoje tijelo te mogu izazvati debljanje. Izbjegavaj sve što sadrži aditive te puno šećera, prenosi žena.hr.