Tehnologija

19.03.2018 14:13    Tehnologija   ​Hawkingov posljednji rad mogao bi nam otkriti tajne paralelnih svemira Iako više nije s nama, britanski fizičar Stephen Hawking još će neko vrijeme intrigirati svojim otkrićima. Naime, navodno je nakon njegove smrti pronađen njegov posljednji znanstveni rad koji bi mogao otkriti tajne paralelnih svemira.
16.03.2018 20:44    Tehnologija   ​Facebook je postao društvena mreža za starije Najnovija analiza američke društvene mreže dodatno potvrđuje strepnju da Facebook sve više zaobilaze mladi korisnici.
15.03.2018 21:29    Tehnologija   ​YouTube u borbi protiv teorija zavjere YouTube će kroz nekoliko tjedana uz videozapise početi prikazivati tekstove s Wikipedije i drugih web stranica, pokušavajući na taj način suzbiti lažne vijesti i teorije zavjere, najavila je u utorak izvršna urednica tog servisa za objavljivanje videozapisa Susan Wojcicki.
15.03.2018 19:29    Tehnologija   WhatsApp više neće smjeti dijeliti informacije s Facebookom Svojim korisnicima nije predstavio adekvatne informacije o onome što radi.
14.03.2018 20:20    Tehnologija   Mobitel vam se sporo puni? Evo 5 mogućih razloga Pametni telefon provodi na punjaču dulje vremena no što bi trebao? Provjerite možete li među ovih pet razloga naći krivca. Pozor! Možda će vam trebati ogledalo, piše abcportal.info Loša oprema i infrastruktura S kabelima i adapterima često nismo naročito pažljivi, pa je izvjesno kako će nakon nekon vremena doći do oštećenja zbog kojeg neće podjednako dobro raditi kao novi. Stoga prvo provjerite je li problem u kabelu ili adapteru. Ako s drugim punjenje baterije krene brže, problem je riješen. Također, ako punite mobitel na laptopu očekujte kako će to sporije ići. Kad god možete, koristite utičncu. Problemi s portovima Idući potencijalni krivac je utor za USB ili Lightning kabel na vašem pametnom telefonu. I on može postati žrtvom čestog i/ili nemarnog korištenja, kao i oštećenja. Uz pomoć baterijske svjetiljke provjerite je li možda nešto zaglavilo unutra pa blokira kontakt te ima li korozije. Ako nađete prepreku pokušajte ju ukloniti tako da ne oštetite sam utor i njegove komponente. Plastične čačkalice i meka četka pritom će dobro poslužiti. Aplikacije u pozadini Smartfonu će trebati više vremena za punjenje ako ga koristite dok se puni. No, isti problem može nastati i ako je puno aplikacija aktivno u pozadini. Ponekad je dovoljna i samo jedna. Postoje alati za Android i iOS koji vam mogu pomoći u otkrivanju tih aplikacija. Na Androidu otvorite Settings, pa Battery. Na iPhoneu u aplikaciji Settings odaberite Battery kako biste vidjeli koje aplikacije žderu najviše baterije. Vremešna baterija Još niste locirali krivca? A je li vaša baterija već u pogonu nekoliko godina, možda? Litij-ionske baterije moguće je napuniti ograničeni broj puta, nakon čega počinju gubiti na kapacitetu, moguće i na brzini punjenja.Je li vrijeme za zamjenu, ako to vaš smartfon podržava? Problem ste možda i - vi Kao što smo već spomenuli, punjenje će dulje trajati ako istovremeno koristite smartfon. Pogotovo ako ste na notorno gladnim aplikacijama poput Facebooka. Stoga odmorite malo i dajte priliku smartfonu da se napuni bez da prčkate po njemu.
12.03.2018 20:25    Tehnologija   Melinda Gates: Nisam spremna na ovoliki utjecaj tehnologije nad mojom djecom Telefoni i aplikacije nisu sami po sebi dobri ili loši, ali … mogu pogoršati teškoće odrastanja.
09.03.2018 09:10    Tehnologija   ​Fantastična nova opcija stiže na sve Androide i iPhone Google Lens jedna je od zanimljivijih i iznimno korisnih Googleovih opcija koja je do sada bila rezervirana samo za Googleove Pixel telefone, no ovog tjedna iz ove su kompanije objavili kako Lens postaje dostupan na svim Androidima, ali i na Appleovom iPhoneu.
08.03.2018 13:01    Tehnologija   ​Za pristup pornostranicama korisnici će se prijavljivati putovnicom ili bankovnom karticom? Sljedeći mjesec u Velikoj Britaniji stupaju na snagu nova pravila vezana uz posjećivanje pornografskih stranica, a stručnjaci za internetsku sigurnost već upozoravaju na moguće opasne posljedice koje bi čak mogle uništiti živote nekim ljubiteljima pornografije.
07.03.2018 21:42    Tehnologija   Zašto Rimac ne radi jeftine aute za obične ljude? Mate Rimac jučer je u Ženevi predstavio svoj novi model automobila koji je izašao iz njegovog pogona u Svetoj Nedelji kraj Zagreba. Bit će proizvedeno samo 150 komada, a koštat će oko 1,7 milijuna eura. Hiperautomobil iz Svete Nedelje, malog mjesta 20-kilometara od Zagreba, iz male Hrvatske za koju, da nema turizma, vjerojatno nitko ne bi ni čuo, dobio je pažnju i pohvale svjetskih medija, ali, kako to obično biva, i velike kritike iz Hrvatske. Kritičare uglavnom smeta cijena, pa smo tako mogli vidjeti bezbroj komentara koji kritiziraju Rimca jer radi aute koje si ne može kupiti "mali običan čovjek". Običan čovjek si ne može kupiti ni prekooceanski brod, a svi plaču za brodogradilištima, u koje smo ulupali milijarde javnog novca. Danas predstavljeni automobil ima 1914 konjskih snaga, a kako pišu strani mediji, to je 500-tinjak konja više od očekivanja znalaca. Maksimalna brzina mu je 412 km/h, a ubrzanje do 96 km/h postiže za 1,86 sekundi i doseg s jednim punjenjem od 650 kilometara. Čemu služi ovakva zvijer, gdje će se to voziti, kome je to namijenjeno, neka su od brojnih pitanja koja su se pojavila nakon današnjeg predstavljanja. Rimac nije prvenstveno proizvođač automobila Iako će se novi model nazvan C_Two proizvesti u daleko većoj seriji u odnosu na Concept One, kojih ima samo osam komada, Rimac, zapravo, kao što je već u više navrata isticao, primarno nije proizvođač automobila, nego razvija tehnologiju koju prodaje drugim proizvođačima automobila. U kojem smjeru idu Rimac Automobili moglo se vidjeti još 2015. godine kada je na sajmu u Ženevi predstavljena suradnja sa švedskim Koenigsegg Automotive za čiji je model Regera Rimac isporučio baterijske sustave. Standardni baterijski sustav s karakteristikama kakve su Šveđani htjeli težio bi više od pola tone, no Rimčev sustav težio je 115 kilograma i imao volumen 67 litara, pa je ugrađen u Regeru. Da je smjer firme proizvodnja komponenti za druge, Rimac je pojasnio i u prošlogodišnjoj HRT-ovoj emisiji Nedjeljom u dva. Rimčev core business je - tehnologija "Dakle, Superautomobili i Concept One, koji više ne radimo jer prelazimo na novi model, oni su nam bitni da pokažemo što možemo. Imamo i tehnološki dio firme gdje radimo rješenja za druge proizvođače, primjerice Aston Martin, Jaguar, Koenigsegg, mi im razvijamo cijeli pogonski sustav ili samo bateriju, razvijemo te sustave, radimo male serije i prototipove. Sljedeći korak za firmu je taj da idemo prema proizvodnji za veće serije, par tisuća komada godišnje", rekao je Rimac. To je ponovio i u veljači ove godine, u razgovoru s Myriam Joire, jednom od najpoznatijih novinarki koja piše o tehnologiji, vrlo cijenjenom tech blogericom i podcastericom. "Naš primarni posao je iskoristiti tehnologiju i taj potencijal te omogućiti drugima da naprave električni auto. Naša tehnologija je naš core business i nalazi se u mnogo drugih vozila… Naše komponente nalaze se u mnogo drugih automobila. Radimo za mnogo velikih europskih auto proizvođača, ali ne smijemo pričati o tome… Ja sam inače otvoren, i kažem kupcima da ne volim to što je sve tajno, ali svejedno, prije nego uopće počnete pričati o poslu, morate potpisati sto papira o tajnosti…", rekao je Rimac. U Svetoj Nedelji sada radi više od 300 ljudi, od kojih su mnogi iz inozemstva. Rimac Automobili praktički konstantno zapošljavaju te su redovno na listama najbrže rastućih tvrtki. Osim što k njima dolaze raditi ljudi iz inozemstva, postali su i rasadnik kadrova, pa su tako neki od inženjera, nakon Rimac Automobila, završili u Formuli 1. "Prošle godine smo zaposlili 80 ljudi, a 12 ih je otišlo. Jedan od onih koji je napustio je i inženjer Stefano Gabriele. Stefano nam je došao iz Italije i napravio odličan posao u razvoju te bio odličan dio tima, ali uopće nije bilo teško kad mi je rekao za svoju odluku, jer je odlučio slijediti svoj san. Bila je to teška odluka za njega, ali ona prava. Njegov veliki san je uvijek bio da radi u Formuli 1, pa kada je dobio priliku da radi za Ferrari Formulu 1, jednostavno ju je morao iskoristiti.. To je bio njegov san. Nakon nekoliko mjeseci u F1 Stefano je posjetio svoje bivše kolege u Hrvatskoj prije nekoliko dana. Bilo je uzbudljivo čuti o razlikama i sličnosti između Formule 1 i nas. U međuvremenu kod nas je došlo nekoliko inženjera Formule 1, tako da se krug zatvara", napisao je tada Rimac.
07.03.2018 13:34    Tehnologija   ​Rimac 'zapalio' Ženevu, a 'Concept Two' proglašen zvijeri od auta Na vjerojatno najutjecajnijem međunarodnom salonu automobila, onom u Ženevi, glavna zvijezda novinarskog dana bio je Mate Rimac sa svojim hiper-automobilom Concept Two snage čak 1914 "konja".
06.03.2018 21:59    Tehnologija   Rimčev električni hiperautomobil u Ženevi ukrao show Premda je dimenzijama porastao u odnosu na prethodnika, te ga u Rimcu smatraju Grand tourerom, C_Two je stvoren za stazu. Tome u prilog govori podatak da će automobil dolaziti s virtualnim instruktorom i predefiniranim trkaćim stazama koje će vozače na jednostavan način učiti o idealnim putanjama i brzinama za svladavanje svakog zavoja te postizanje najboljeg mogućeg vremena.
03.03.2018 15:48    Tehnologija   Lukavi načini na koje Facebook i Instagram korisnike pretvaraju u ovisnike Društvene mreže poput Tindera, Instagrama i Facebooka koriste znanje psihologa kako bi napravili aplikacije koje će pobuditi zanimanje korisnika, ali i natjerati ga da se stalno vraća po novo iskustvo. Ovaj efekat postižu stalnim podražajima, odnosno obavijestima, vijestima, novim mogućnostima, ali i zahtjevima za reakcijom. Tako primjerice Instagram šalje svojim korisnicima na pametni telefon desetke obavijesti svakog dana i poziva ih da pogledaju "Stories" kako bi saznali što su drugi korisnici zanimljivo radili te ih potaknuli na stvaranje svojih priča. "Obavijesti se obraćaju samo vama i pozivaju vas da se vratite u aplikaciju. To je najbolji način za privlačenje korisnika", istaknuo je za Business Insider Randy Nelson, analitičar kompanije Sensor Tower. "Stories" odnosno priče, koje su bile kopija Snapchatovih "storiesa" izvrstan su način da "izgubite" vrijeme na Instagramu. Čim uđete u aplikaciju, dočekuju vas na vrhu stranice, a kad jednom kliknete na priču, aplikacija vas automatski prebacuje s jedne na drugu potičući vas da gledate tuđe fotografije i videa. Za nove generacije, koje svijet doživljavaju kroz prizmu vizualnog, Instagram je savršena "droga". Gomila fotografija i videa, novi filteri kojima mogu manipulirati svojim fotografijama, ali i mogućnost kreativnog izražavanja, privlače milijune korisnika, piše Business Insider. Facebook svoju "ovisnosničku komponentu" može zahvaliti i činjenici da se korisnik pomoću profila na Facebooku može ulogirati u druge aplikacije ili servise. Tako činjenica da netko ima Facebook profil uvelike olakšava korištenje i drugih servisa. Uz to, Facebook koristi i korisnikove emocije kako bi mu postao neizostavan dio života. Opcija "Memories" ili "Dogodilo se na današnji dan" privlači korisnike da se podsjete što su taj dan u prošlosti radili, kako su se osjećali, s kim su se družili. I tako svaki dan. Za razliku od drugih aplikacija za društvene mreže, koje privlače korisnike interakcijom, Tinder koristi teoriju igara kako bi zadržao pažnju korisnika. Povlačenje prstom lijevo odnosno desno čini se jednostavnim i može zadržati pažnju korisnika satima. Uz to, u pozadini je i tehnika igara na sreću jer korisnik nikad ne zna tko će mu se sljedeći pojaviti na ekranu, a možda baš ta osoba bude njegova (ili njezina) srodna duša.