Gastro

11.02.2019 09:25    Gastro   ​Deset najboljih namirnica za skidanje kilograma Nutricionisti tvrde da postoje biljke koje pospješuju topljenje viška masnoće pa su izdvojili top deset namirnica koje jamče smanjenje kilograma.
09.02.2019 16:20    Gastro   ​Nutricionisti preporučuju jaja kao idealnu namirnicu za doručak Zbog kvalitetnog prvog obroka u danu isplati se probuditi malo ranije.
08.02.2019 21:17    Gastro   Rolice s makom: Slasno pecivo zbog kojeg ćete zavoljeti slatki doručak Ako ste u potrazi za receptom za fine rolice s makom koje možete jesti za doručak, ponijeti na posao za ručak i zasladiti se njima za večeru, evo ga! Zadovoljna.hr ima recept za sočne i bogato nadjevene rolice baš za svako doba dana
26.01.2019 21:28    Gastro   Svakodnevno konzumiranje pržene hrane povećava rizik od rane smrti Ako svakodnevno jedete jednu ili više porcija pržene hrane imate veći rizik od prerane smrti uzrokovane kardiovaskularnim problemima, rezultati su studije koja je objavljena u medicinskom časopisu BMJ. Na štetne učinke prekomjernog konzumiranja prežene hrane već dugo se upozorava, a negativni učinci s povećani rizik od razvoja dijabetesa, srčanih bolesti i pretilosti. Timovi istraživača sa Sveučilišta Iowa i Sveučilišta Washington istraživali su kako konzumiranje pržene hrane utječe na žene u postmenopauzi. Ispitali su više od 100.000 žena u dobi od 50 do 79 godina. Nakon što su uzeli u obzir druge faktore načina života, istraživači su zaključili da je svakodnevno konzumiranje pržene hrane povezano s prijevremenom smrću koju uzrokuju srčani problemi. Iako su u istraživanju sudjelovale žene u menopauzi, istraživači ističu da se rezultati mogu primijeniti i na druge grupe ljudi, bez obzira na godine ili spol. Onima koji preferiraju prženu piletinu i često je konzumiraju rizik od rane smrti povećan je za 13 posto, dok je za ljubitelje pržene ribe rizik od rane smrti nešto manji i iznosi oko 7 posto.
24.01.2019 21:59    Gastro   Je li mlijeko zdravo? Nove kanadske prehrambene smjernice kažu ne nužno Kanada je objavila novi vodič za hranu, a u kojem jedna stvar nedostaje: dnevna doza mliječnih proizvoda. Vodič je u potpunosti uklonio ovu skupinu hrane i umjesto toga potiču ljude da jedu razne neprerađene namirnice. Naime, vodič nudi prehrambene savjete za optimalno zdravlje. Kanadski vodič za hranu zadnji je put objavljen 2007. godine, a verzija koja je ugledala svjetlo dana ovoga tjedna rezultat je trogodišnjih konzultacija. Zagovornici biljne prehrane hvale ovu promjenu, ali ona je izazvala gnjev mljekarskog lobija. U vodiču se govori i o drugim skupinama hrane, preporučenoj veličini porcije, a stoji i napomena da sok od sto postotnog udjela voća ne može zamijeniti cijele plodove. “Bili smo vrlo jasni kad smo rekli da nećemo koristiti izvješća koja su financirale mesna i mliječna industrija”, izjavio je dr. Hana Hutchinson, direktor ureda Health Canada za prehrambenu politiku i promociju. Otkako je vodič po prvi put objavljen 1942. godine, Kanađane se ohrabrivalo na konzumaciju mlijeka ili mliječnih proizvoda nekoliko puta u danu. Ali više ne. Naime, stručnjaci koji su radili na vodiču sada preporučuju stanovnicima te zemlje da pola tanjura napune voće i povrćem, četvrtinu škrob ili žitaricama, a četvrtinu proteinima. Sličan potez napravljen je i u SAD-u gdje je 2011. prehrambena piramida zamijenjena dijagramom “My Plate”. Tanjur je podijeljen na četiri dijela, ali za razliku od kanadskog vodiča, na slici se nalazi i čaša mlijeka. U novom vodiču proziva se i čokoladno mlijeko kao jedan od glavnih krivaca za porast broja pretile djece. Roditelji desetljećima djeci daju mlijeko s okusom čokolade kako bi konzumirali mliječne proizvode, no stručnjaci tvrde da šećer u njemu nadmašuje prehrambene vrijednosti. Ovaj pomak hvale vegani i vegetarijanci uključujući dr. Davida Jenkinsa s katedre za prehranu i metabolizam Sveučilišta u Torontu. “Mislim da se vodič kreće u smjeru prehrane na biljnoj bazi što smatram pravcem kojim treba ići”, pojasnio je dr. Jenkins i dodao da je pogrešno što se kravlje mlijeko uspoređuje s majčinim mlijekom u smislu njegove važnosti za ljudsko zdravlje. Potrošnja mlijeka je u padu od 2009. godine, kažu statistički podaci Početkom mjeseca su kanadski proizvođači mlijeka izdali priopćenje u kojem upozoravaju da bi novi vodič mogao naštetiti poljoprivrednicima, osobito nakon nedavnih trgovinskih ustupaka SAD-u tijekom pregovora o sporazumu Sjedinjenih Američkih Država, Meksika i Kanade. “Ne postoji znanstveno opravdanje za minimiziranje uloge mliječnih proizvoda u zdravoj prehrani”, navode proizvođači mlijeka i mliječnih proizvoda te svoju tvrdnju potkrjepljuju brojnim studijama koje promiču zdravstvene prednosti mlijeka. Vodič je objavljen u vrijeme kada mnogi Kanađani smanjuju konzumaciju mesnih i mliječnih proizvoda zbog ekoloških, zdravstvenih ili etičkih razloga. Potrošnja mlijeka je od 2009. pala, prema statističkim podacima Kanade, dok je porasla popularnost biljnih alternativa. “Ovo nije radikalna stvar jer nije novost savjetovati ljudima da jedu više voća i povrća”, zaključio je dr. Jenkins.
20.01.2019 08:17    Gastro   Čokoladna chia zobena kaša je zdrav doručak koji će ti pomoći u mršavljenju Doručak tijekom radnog tjedna obično se priprema brzo, a često se sastoji od kave i nekog ugljikohidrata u obliku bijelog peciva ili još gore peciva s čokoladom
19.01.2019 12:40    Gastro   Hrana za zdravo srce: Pet namirnica koje čiste krvne žile Cjelovite žitarice riznica su zdravlja koje snižavaju loš kolesterol i blagotvorno djeluju na cjelokupan organizam. Saveznice su mršavljenja jer produljuju osjećaj sitosti, štite zdravlje probave, kao i srca te kardiovaskularnog sustava. Stoga nutricionisti i liječnici savjetuju da se što češće bijela riža zamijeni integralnom, a ne treba zaboraviti niti na svestrani ječam, zob, kvinoju, pir i amarant koji se rijetko nalaze na jelovniku mnogih. Pseudožitarica heljda popularan je izbor jer se ne kuha predugo, ali prije pripreme dobro ju je namočiti. Tako fitinska kiselina iz heljde neće vezati minerale tijekom probave – i izbaciti ih iz organizma. Zlatni začin Kurkumin je prirodni pigment i najvrjedniji sastojak kurkume, korjenaste biljke koja se tijekom povijesti koristila se kao začin, sredstvo za iscjeljivanje. Dio je curry praha koji je mješavina 20 vrsta začinskog bilja i sjemenki. karakterističnu boju može zahvaliti kurkuminu koji je djelotvoran u snižavanju kolesterola i šećera te sprečava grušanje krvi. Zamjena za maslac Aligatorska kruška' je jedna od najkaloričnijih voćki na svijetu. U 100 grama ploda skriva se čak 160 kalorija, no riječ je o zdravim masnoćama – oleinskoj kiselini. Ove nezasićene masne kiseline smanjuju loš kolesterol u krvi, te doprinose zdravlju srca i krvožilnog sustava. U stotinu grama avokada ima 2 grama bjelančevina zbog čega se ovo tropsko voće smatra dobrom alternativom za vegane, ali i ljude koji ne jedu meso ili ribu. Avokado se najčešće maže na tost, ili se od ovog voća rade umaci kao što je guacamole. Europski moreplovci su ga, pak, nekad koristili kao maslac. Čuvar srca Losos je jedna od najzdravijih riba u svjetskim morima, a karakterizira ju narančasto-ružičasta boja mesa. U stotinu grama lososa nalazi se oko 200 kalorija, ali i 20 grama bjelančevina. Omega-3 masne kiseline smanjuju masnoću u krvi, odnosno loš kolesterol, pa se smatraju čuvarem srca i cijelog krvožilnog sustava. Losos je i dobar izvor selena, fosfora, kalija te vitamina iz B skupine. Ovi nutrijenti jamče dobar rad živčanog sustava, jačaju kosti i zube te pretvaraju hranu u energiju. Svemoćni češnjak Veliki grčki matematičar Pitagora češnjak je nazivao "kraljem začina“, ne samo zbog okusa već i zbog utjecaja na zdravlje. U narodnoj i tradicionalnoj medicini oduvijek zauzima važno mjesto. Češnjak sprječava starenje i začepljenje arterija, značajno smanjuje kolesterol u krvi i vrlo je učinkovit u borbi protiv srčanih bolesti. Osim toga, snižava krvni tlak i učinkovit je lijek za uobičajene prehlade
15.01.2019 16:09    Gastro   Recept za najslasniji zapečeni krumpir sa sirom i špekom Želite li iznenaditi svoje ukućane i prijatelje ukusnim zimskim jelom, ponudite im dvostruko pečeni slatki krumpir punjen nadjevom od slanine, sira i začinskog bilja
11.01.2019 21:38    Gastro   Sedam trikova koje restorani koriste da vas opelješe, a da toga niste svjesni U današnje doba za zaradu je marketing jednako važan kao i dobar proizvod, a marketinški stručnjaci itekako dobro znaju koji psihološki trikovi pale kod mušterija. Restorani se u osmišljavanju i prezentaciji jelovnika koriste trikovima koji osiguravaju da naručite najskuplja jela, te im ostavite što više novca, a da toga niste ni svjesni. Poredak jela na meniju, veličina i boja slova, količina fotografija, ništa to nije slučajno. Dizajner Gregg Rapp, koji se 30 godina bavi dizajniranjem jelovnika, otkrio je koji su najčešći trikovi. 1. Znaju koliko je bitan prvi dojam Nitko ne čita jelovnik od korica do korica, a Gallupovo istraživanje pokazuje da ga prosječna osoba preleti pogledom u samo 109 sekundi. Ugostitelji zato znaju koliko je bitno ostaviti prvi dojam. Ovdje se koriste fontovima i listama koje je lako "skenirati" na brzinu, a pobrinu se i da su određena jela jasno istaknuta već na prvi pogled. . 2. Proučili su kojim redom čitate jelovnik Zadatak osobe koja dizajnira jelovnike je da znaju koje dijelove ljudi najčešće prve gledaju, te da na ta mjesta stave najskuplja jela. Većina istraživanja pokazuje da ljudi pri pregledavanju jelovnika prvo gledaju u gornji desni kut, pa tamo završe jela koja žele najviše prodati. Ona su obično istaknuta većim slovima ili ilustracijom. 3. Ističu određene proizvode Jednako kao što časopisi i novine ističu određene informacije, tako i ugostitelji ističu određena jela na koja vam žele svratiti pozornost. Obično se to radi pomoći fotografije, ilustracije, ukrasnih okvira, korištenja druge boje i slično, pri čemu se, naravno, radi o najskupljim jelima. 4. Koriste boje kako bi utjecali na vaše osjećaje Poznato je da određene boje kod ljudi, najčešće podsvjesno, izazivaju emotivnu reakciju, a marketinški stručnjaci to itekako iskorištavaju. U ugostiteljstvu najčešće korištene boje su crvena i plava. Recimo riblji restorani često koriste plavu boju jer je ljudi povezuju s morem, šumom valova, svježim povjetarcem na licu... 5. Ne pretjeruju s fotografijama Koliko fotografija ćete vidjeti na meniju ovisi o tome o kakvom se restoranu radi. Ako je svako jelo predstavljeno fotografijom, vjerojatno je riječ o fast foodu ili nekom jeftinijem restoranu, luksuzniji restorani uglavnom izaberu jedno jelo po stranici koje će ilustrirati fotografijom. Rapp tvrdi da to podiže prodaju jela na fotografiji za čak 30 posto. 6. Koriste egzotične opise Rapp kaže da opis koji će zainteresirati kupca pomaže u podizanju prodaje za 27 posto, pa ne čudi da je puno truda uloženo u predstavljanje čak i najobičnijeg jela. Primjerice umjesto da napišu "riblji file", često ćete na jelovniku moći vidjeti nešto poput "sočan file talijanske ribe". Također vjerojatno je veća šansa da ćete poželjeti nešto što je opisano kao "čokoladni kolač ispunjen džemom od borovnice i prekriven kremastim namazom od kikirikija" nego "kolač s maslacem od kikirikija i džemom". Zaigrat će na kartu vaše nostalgije pa ćete umjesto obične pite s jabukama dobiti priliku uživati u "bakinoj domaćoj piti s jabukama". 7. Paze kako ističu cijene Vrlo često ćete naići na jelovnike u kojima je cijena istaknuta samo kao broj, bez oznake valute. To se radi zbog toga da bi se mušterije što manje podsjećale da obrok moraju na kraju i platiti i kako bi se usredotičili na narudžbu, a ne na cijenu. Ponekad se na meniju nađe obrok koji je očito veoma skup, ali on nije tu zato što se restoran nada da će ga prodati, već kako bi druga jela pokraj njega djelovala jeftinije.
10.01.2019 18:49    Gastro   ​Evo što radite pogrešno kada kod kuće pravite pizzu Ako sami pripremate tijesto za pizzu, jedna od najčešćih pogrešaka je da tijesto ne ostavite postrani da se “odmori”.
07.01.2019 21:49    Gastro   Čudne namjene za kruh koje su našim bakama bile normalne... Desetljećima prije Googlea, naše bake su imale mnoge trikove u rukavu zahvaljujući kojima je kuća bila uvijek čista i mirišljava, a njihova sposobnost da pretvore hranu u marljive proizvode za čišćenje i dalje je potpuno nevjerojatna
03.01.2019 21:41    Gastro   ​Službeno potvrđeno: Mediteranska dijeta najbolja je na svijetu Prije pola godine golema studija provedena u Španjolskoj o dobrobitima Mediteranske dijete po srce i krvožilni sustav gotovo je povučena jer je bila prepuna metodoloških mana. No, nakon temeljite re-evaluacije znanstvenici su opet došli na isti zaključak - da je Mediteranska dijeta, bogata maslinovim uljem, ribom, povrćem i voćem - izrazito zdrava.