Gastro

26.08.2018 20:13    Gastro   ​Što manje jedete za doručak, veće su šanse da se udebljate Ako niste sigurni koliko kalorija treba unijeti u tijelo doručkom kako biste spriječili debljanje, znanstvenici su otkrili točnu brojku.
26.08.2018 16:41    Gastro   ​Ovo su simptomi intolerancije na gluten koji se ne smiju ignorirati Intolerancija na gluten postala je bolest današnjice na koju nije imuna niti jedna dobna skupina. S obzirom na to kako neprobavljanje glutena može dovesti i do ozbiljnih komplikacija važno je prepoznati simptome i reagirati na vrijeme.
26.08.2018 08:24    Gastro   Granola kolač od mrkve za doručak iz snova Ponekad kad krenem kreirati i pisati neki recept ni sama ne znam što me očekuje. Tako je bilo i ovaj put. Iako sam domaću granolu jela i radila već nekoliko puta nisam očekivala da će me ova baciti u trans.
23.08.2018 16:43    Gastro   Restoran nudi zaštićenu vrstu tarantule pripremljene u tortilji Ako volite isprobavati neobične i bizarne obroke zasigurno bi vam se dopala ponuda restorana u Meksiku koji za 27 dolara nudi porciju tarantula u tortilji. No, iako je intres bio velik morat ćete trenutačno odustati od te ideje. Razlog je zabrana na taj restoranski meni koju su uvele meksičke vlasti jer je riječ o zaštićenoj vrsti tarantule (Mexican red rump tarantula).
10.08.2018 14:47    Gastro   Provjereno: Trik s kojim će se kockice leda puno brže stvrdnuti Zaboravili ste napuniti posudice za led s vodom i sada si ne možete rashladiti piće? Uz trik koji vam otkrivamo voda će se puno brže pretvoriti u led pa nećete morati piti mlako piće, piše Zadovoljna.hr Kockice leda mnogima su omiljeni dodatak napicima kada je vani vruće. Da bi se voda koju smo ulili u posudice za led stvrdnula, obično treba i nekoliko sati, ali uz ovaj trik voda će se puno brže stvrdnuti. Štos je u tome da posudice za led umjesto s hladnom ili mlakom vodom, kako većina nas radi, napunite s vrućom vodom. Posudice zatim, kao što radite i inače, stavite u zamrzivač i pričekajte. Vruća voda puno brže će se stvrdnuti nego hladna ili mlaka voda i led će brže biti pripremljen.
02.08.2018 13:30    Gastro   ​Poljaci napravili prvo vaginalno pivo u svijetu Poljska tvrtka napravila je napitak za koji tvrdi da je prvo vaginalno pivo u svijetu i da sadrži esenciju ženstvenosti.
29.07.2018 10:01    Gastro   ​Jeste li znali ovih devet stvari o kukuruzu? Bez obzira voljeli ga više na klipu ili u zrnu, kuhanog, pečenog ili kao najpopularniju grickalicu, kokice, njegova sezona počinje.
14.07.2018 18:58    Gastro   ODUŠEVIT ĆE SVE : Brza ljetna torta s voćnim jogurtom Ukoliko smišljate kakav desert pripremiti za ovaj vikend da je osvježavajuži i egzotičan koi će oduševiti sve generacije donosimo prijedlog za vas
07.07.2018 11:20    Gastro   Svjetski dan čokolade: Švicarci najveći konzumenti najrasprostranjenijeg slatkiša na svijetu Na Svjetski dan čokolade Klub ljubitelja palačinaka podsjeća da su čokolada i palačinke "siguran dobitak“. Klub ljubitelja palačinaka u BiH do sada je pripremao veliki broj recepata sa čokoladom i čokoladnom kremom. Najpoznatiji lijek za neraspoloženost, nedostatak energije, tugu, ali ujedno i predmet za dijeljenje sreće i ljubavi jeste čokolada. Čokolada, danas najrasprostranjeniji slatkiš, vodi porijeklo iz Centralne Amerike. Dobija se od biljke kakaovac (Theobroma cacao) u čijem plodu se nalazi veliki broj zrna kakaa od kojih se radi čokolada. U prošlosti su Maje koristili plodove kakaovog stabla kako bi pravili napitak chokolati tako što su zrna kakaa mrvili i kuhali u vodi zajedno sa sojom, vanilijom i čilijem. Danas je postupak malo drugačiji. Zrna kakaa imaju izrazito gorak okus te se iz tog razloga moraju fermentirati kako bi se okusi razvio. Nakon toga se suše, čiste, prže, a potom i mrve. Ta masa se zagrijavanjem pretvara u čokoladni liker u koji se dodaju zaslađivači, emulgatori, arome, ulja te kakao maslac kako bi se dobila slatka čokolada koju mi danas konzumiramo. Za izradu jednog kilograma tamne čokolade potrebno je od 300 do 600 kakao zrna. Što se tiče bijele čokolade, ona sadrži kakao maslac, ali ne sadrži kakao te pored gore navedenih sastojaka, sadrži i mlijeko u prahu. Čokolada je bogata fosforom, magnezijumom, cinkom, željezom i kalcijem te je znanstveno dokazano da pomaže pri koncentraciji. Osim toga, potiče i stvaranje hormona sreće u našem organizu, seratonina. Konzumacijom čokolade u našem se organizmu oslobađaju endorfini koji nas smiruju i imaju antidepresivni učinak. Antioksidansi iz tamne čokolade pomažu pri očuvanju zdravlja srca i regulaciji krvnog pritiska. Međutim, ne treba pretjerivati sa unošenjem čokolade, jer to može dovesti do suprotnih efekata, kao što su razdražljivost, potištenost, gomilanje kilograma. Treba ju konzumirati povremeno i u umjerenim količinama. Čokolada je podložna utjecajima iz okoline, tako da reaguje na povišenu temperaturu, vlagu, a isto tako vrlo brzo upija mirise. Stoga ju je potrebno čuvati na temperaturama ispod 20 stupnjeva, na suhom mjestu zaštićenom od topline i svjetlosti. Zanimljivo je da Švicarci konzumiraju najviše čokolade na godišnjoj razini, oko 10 kilograma po osobi, što i nije iznenađenje s obzirom na to da su švicarske čokolade među najkvalitetnijima u svijetu, napominju iz Kluba ljubitelja palačinaka.
06.07.2018 22:01    Gastro   Tri najgore vrste doručka koje treba izbjegavati Doručak je najzdraviji obrok u danu. Njime pokrećemo organizam i pripremamo ga za naporne sate koji su pred njim. Želite li dan započeti ukusno i zdravo te tijelu pružiti energiju, izbjegavajte ove tri vrste doručka. 1. Voćni sokovi i jogurti Iako na njima piše kako su sto posto prirodni, kupovni voćni sokovi prepuni su šećera i aditiva. Ovakav napitak natašte trenutno će vam dati energije, ali vam je i vrlo brzo oduzeti. Isto tako, kupovni sokovi nemaju veliku nutritivnu vrijednost. Radije posegnite za pravim voćem koje sadrži i vlakna potrebna za regulaciju probave te ga obogatite zdjelicom žitarica. Isto vrijedi i za voćne jogurte, pa radije odaberite nezaslađeni probiotik pojačan kriškom prepečenog kruha i marmelade. 2. Pekarski proizvodi Peciva, krafne i ukusni smotuljci od tijesta koje kupujemo u pekari vrlo su ukusni i zasitni, no ti proizvodi također često sadrže velike količine aditiva, soli i šećera, što i nije dobra kombinacija za početak dana. Slana peciva zadržavaju vodu u organizmu, a lisnato je tijesto masno, teško probavljivo i siromašno nutritivnim vrijednostima koja su vašem organizmu prijeko potrebna za normalan rad. Volite li ujutro pojesti pecivo, odaberite ono od cjelovitih žitarica te ga premažite mliječnim namazom ili maslacem i marmeladom. 3. "Zidarski" doručak Zidarski doručak podrazumijeva masnu, tešu i kaloričnu hranu poput pečenih jaja sa špekom, bijeli kruh ili masne salame začinjene majonezom ili sličnim namazima. Osim ako ne radite teški fizički posao, ovakav doručak vašem tijelu doista nije potreban i ono će ga dugo i teško probavljati. Velike količine nezdravih masnoća završiti će u obliku masnog tkiva, a vaš organizam neće dobiti sve vitamine, minerale i vlakna koja su mu potrebna. Volite li ujutro pojesti jaje, najbolje bi ga bilo skuhati i kombinirati uz krišku prepečenog kruha i čaj.
01.07.2018 11:46    Gastro   ​Evo zašto ne možete odoljeti prženoj i slatkoj hrani Hrana bogata masnoćama i ugljikohidratima posebno snažno stimulira centar za nagrađivanje u mozgu što može dovesti do prejedanja nezdravom hranom poput čipsa ili kremastih kolača, pokazalo je novo istraživanje.
23.06.2018 12:11    Gastro   ​Najčešća pogreška koju radimo kada kuhamo rižu Mnogi rižu kuhaju na način da je stave u hladnu vodu i kuhaju dok riža ne omekša. To je pogrešno jer ćete na taj način dobiti ljepljivu, "gnjecavu", rižu.