Gastro

20.01.2019 08:17    Gastro   Čokoladna chia zobena kaša je zdrav doručak koji će ti pomoći u mršavljenju Doručak tijekom radnog tjedna obično se priprema brzo, a često se sastoji od kave i nekog ugljikohidrata u obliku bijelog peciva ili još gore peciva s čokoladom
19.01.2019 12:40    Gastro   Hrana za zdravo srce: Pet namirnica koje čiste krvne žile Cjelovite žitarice riznica su zdravlja koje snižavaju loš kolesterol i blagotvorno djeluju na cjelokupan organizam. Saveznice su mršavljenja jer produljuju osjećaj sitosti, štite zdravlje probave, kao i srca te kardiovaskularnog sustava. Stoga nutricionisti i liječnici savjetuju da se što češće bijela riža zamijeni integralnom, a ne treba zaboraviti niti na svestrani ječam, zob, kvinoju, pir i amarant koji se rijetko nalaze na jelovniku mnogih. Pseudožitarica heljda popularan je izbor jer se ne kuha predugo, ali prije pripreme dobro ju je namočiti. Tako fitinska kiselina iz heljde neće vezati minerale tijekom probave – i izbaciti ih iz organizma. Zlatni začin Kurkumin je prirodni pigment i najvrjedniji sastojak kurkume, korjenaste biljke koja se tijekom povijesti koristila se kao začin, sredstvo za iscjeljivanje. Dio je curry praha koji je mješavina 20 vrsta začinskog bilja i sjemenki. karakterističnu boju može zahvaliti kurkuminu koji je djelotvoran u snižavanju kolesterola i šećera te sprečava grušanje krvi. Zamjena za maslac Aligatorska kruška' je jedna od najkaloričnijih voćki na svijetu. U 100 grama ploda skriva se čak 160 kalorija, no riječ je o zdravim masnoćama – oleinskoj kiselini. Ove nezasićene masne kiseline smanjuju loš kolesterol u krvi, te doprinose zdravlju srca i krvožilnog sustava. U stotinu grama avokada ima 2 grama bjelančevina zbog čega se ovo tropsko voće smatra dobrom alternativom za vegane, ali i ljude koji ne jedu meso ili ribu. Avokado se najčešće maže na tost, ili se od ovog voća rade umaci kao što je guacamole. Europski moreplovci su ga, pak, nekad koristili kao maslac. Čuvar srca Losos je jedna od najzdravijih riba u svjetskim morima, a karakterizira ju narančasto-ružičasta boja mesa. U stotinu grama lososa nalazi se oko 200 kalorija, ali i 20 grama bjelančevina. Omega-3 masne kiseline smanjuju masnoću u krvi, odnosno loš kolesterol, pa se smatraju čuvarem srca i cijelog krvožilnog sustava. Losos je i dobar izvor selena, fosfora, kalija te vitamina iz B skupine. Ovi nutrijenti jamče dobar rad živčanog sustava, jačaju kosti i zube te pretvaraju hranu u energiju. Svemoćni češnjak Veliki grčki matematičar Pitagora češnjak je nazivao "kraljem začina“, ne samo zbog okusa već i zbog utjecaja na zdravlje. U narodnoj i tradicionalnoj medicini oduvijek zauzima važno mjesto. Češnjak sprječava starenje i začepljenje arterija, značajno smanjuje kolesterol u krvi i vrlo je učinkovit u borbi protiv srčanih bolesti. Osim toga, snižava krvni tlak i učinkovit je lijek za uobičajene prehlade
15.01.2019 16:09    Gastro   Recept za najslasniji zapečeni krumpir sa sirom i špekom Želite li iznenaditi svoje ukućane i prijatelje ukusnim zimskim jelom, ponudite im dvostruko pečeni slatki krumpir punjen nadjevom od slanine, sira i začinskog bilja
11.01.2019 21:38    Gastro   Sedam trikova koje restorani koriste da vas opelješe, a da toga niste svjesni U današnje doba za zaradu je marketing jednako važan kao i dobar proizvod, a marketinški stručnjaci itekako dobro znaju koji psihološki trikovi pale kod mušterija. Restorani se u osmišljavanju i prezentaciji jelovnika koriste trikovima koji osiguravaju da naručite najskuplja jela, te im ostavite što više novca, a da toga niste ni svjesni. Poredak jela na meniju, veličina i boja slova, količina fotografija, ništa to nije slučajno. Dizajner Gregg Rapp, koji se 30 godina bavi dizajniranjem jelovnika, otkrio je koji su najčešći trikovi. 1. Znaju koliko je bitan prvi dojam Nitko ne čita jelovnik od korica do korica, a Gallupovo istraživanje pokazuje da ga prosječna osoba preleti pogledom u samo 109 sekundi. Ugostitelji zato znaju koliko je bitno ostaviti prvi dojam. Ovdje se koriste fontovima i listama koje je lako "skenirati" na brzinu, a pobrinu se i da su određena jela jasno istaknuta već na prvi pogled. . 2. Proučili su kojim redom čitate jelovnik Zadatak osobe koja dizajnira jelovnike je da znaju koje dijelove ljudi najčešće prve gledaju, te da na ta mjesta stave najskuplja jela. Većina istraživanja pokazuje da ljudi pri pregledavanju jelovnika prvo gledaju u gornji desni kut, pa tamo završe jela koja žele najviše prodati. Ona su obično istaknuta većim slovima ili ilustracijom. 3. Ističu određene proizvode Jednako kao što časopisi i novine ističu određene informacije, tako i ugostitelji ističu određena jela na koja vam žele svratiti pozornost. Obično se to radi pomoći fotografije, ilustracije, ukrasnih okvira, korištenja druge boje i slično, pri čemu se, naravno, radi o najskupljim jelima. 4. Koriste boje kako bi utjecali na vaše osjećaje Poznato je da određene boje kod ljudi, najčešće podsvjesno, izazivaju emotivnu reakciju, a marketinški stručnjaci to itekako iskorištavaju. U ugostiteljstvu najčešće korištene boje su crvena i plava. Recimo riblji restorani često koriste plavu boju jer je ljudi povezuju s morem, šumom valova, svježim povjetarcem na licu... 5. Ne pretjeruju s fotografijama Koliko fotografija ćete vidjeti na meniju ovisi o tome o kakvom se restoranu radi. Ako je svako jelo predstavljeno fotografijom, vjerojatno je riječ o fast foodu ili nekom jeftinijem restoranu, luksuzniji restorani uglavnom izaberu jedno jelo po stranici koje će ilustrirati fotografijom. Rapp tvrdi da to podiže prodaju jela na fotografiji za čak 30 posto. 6. Koriste egzotične opise Rapp kaže da opis koji će zainteresirati kupca pomaže u podizanju prodaje za 27 posto, pa ne čudi da je puno truda uloženo u predstavljanje čak i najobičnijeg jela. Primjerice umjesto da napišu "riblji file", često ćete na jelovniku moći vidjeti nešto poput "sočan file talijanske ribe". Također vjerojatno je veća šansa da ćete poželjeti nešto što je opisano kao "čokoladni kolač ispunjen džemom od borovnice i prekriven kremastim namazom od kikirikija" nego "kolač s maslacem od kikirikija i džemom". Zaigrat će na kartu vaše nostalgije pa ćete umjesto obične pite s jabukama dobiti priliku uživati u "bakinoj domaćoj piti s jabukama". 7. Paze kako ističu cijene Vrlo često ćete naići na jelovnike u kojima je cijena istaknuta samo kao broj, bez oznake valute. To se radi zbog toga da bi se mušterije što manje podsjećale da obrok moraju na kraju i platiti i kako bi se usredotičili na narudžbu, a ne na cijenu. Ponekad se na meniju nađe obrok koji je očito veoma skup, ali on nije tu zato što se restoran nada da će ga prodati, već kako bi druga jela pokraj njega djelovala jeftinije.
10.01.2019 18:49    Gastro   ​Evo što radite pogrešno kada kod kuće pravite pizzu Ako sami pripremate tijesto za pizzu, jedna od najčešćih pogrešaka je da tijesto ne ostavite postrani da se “odmori”.
07.01.2019 21:49    Gastro   Čudne namjene za kruh koje su našim bakama bile normalne... Desetljećima prije Googlea, naše bake su imale mnoge trikove u rukavu zahvaljujući kojima je kuća bila uvijek čista i mirišljava, a njihova sposobnost da pretvore hranu u marljive proizvode za čišćenje i dalje je potpuno nevjerojatna
03.01.2019 21:41    Gastro   ​Službeno potvrđeno: Mediteranska dijeta najbolja je na svijetu Prije pola godine golema studija provedena u Španjolskoj o dobrobitima Mediteranske dijete po srce i krvožilni sustav gotovo je povučena jer je bila prepuna metodoloških mana. No, nakon temeljite re-evaluacije znanstvenici su opet došli na isti zaključak - da je Mediteranska dijeta, bogata maslinovim uljem, ribom, povrćem i voćem - izrazito zdrava.
01.01.2019 21:28    Gastro   Laganijim obrocima i šetnjom oporavite tijelo od novogodišnje trpeze i umora Bogatoj i nesvakidašnjoj novogodišnjoj trpezi rijetko tko može odoljeti, a nakon nakupljenog velikog broja kalorija u danima koji slijede tijelo je na odgovarajući način potrebno vratiti u ravnotežu. Masnu, prženu i začinjenu hranu treba zamijeniti laganijim obrocima, a kroz proces oporavka tijela doći će i do topljenja nakupljenih kilograma. O tome što se događa u našem tijelu nakon novogodišnje noći te kako ga vratiti u ravnotežu za Klix.ba govori tuzlanska nutricionistica doc. dr. Marizela Šabanović. "Novogodišnji praznici obiluju visokokaloričnom hranom koja sadrži i mnogo nenutritivnih sastojaka, kao što su aditivi, šećeri i slično. Višak slobodnog vremena obično znači i više obroka. S druge strane, hrana ima važnu socijalnu komponentu. Ljudi se okupljaju oko stola, druže i stvaraju uspomene. Zato se u ovom danima spremaju najljepša jela. Organizam tada bude opterećen hranom koju možda i ne jedemo tako često, kao što su različiti proizvodi od mesa i pića. Sve ovo nerijetko dovodi do opterećenja probavnog sustava, posebno jetre, što rezultira probavnim smetnjama i viškom kilograma. Popratne pojave su i glavobolja, nesanica, nadutost i slično. Čak i koža može biti siva i suha", kaže Šabanović za Klix. Konzumirati manje kaloričnu hranu Nakon obilne novogodišnje trpeze tijelo je potrebno vratiti u ravnotežu te je u danima koji slijede preporučljivo konzumirati manje kaloričnu hranu. "Radi brže probave i lakšeg pražnjenja crijeva u prehranu treba dodati različite povrtne juhe, biljne čajeve te svježe cijeđene sokove. Sve su ovo dobri izvori vitamina i minerala te antioksidanasa. Zanimljivo je da vitamin C i polifenoli iz hrane sprečavaju formiranje štetnih nitrozamina za koje se vezuje nastanak raka. Nitrozamini nastaju djelomično iz nitritnih soli koje se nalaze u sastavu mesnih prerađevina koje tako rado jedemo tijekom praznika", navodi Šabanović. Bogata trpeza neminovno loše utječe na našu crijevnu floru, posebno velika količina šećera i zasićenih masnoća te pržena i pohana hrana. Šabanović kaže da je zbog toga nakon blagdana u svoj jelovnik potrebno uvrstiti prirodne probiotike iz jogurta i kiselog kupusa. Kiseli kupus, osim što sadrži dobre bakterije i vitamin C, bogat je i vlaknima koja su prebiotici. Prebiotici su hrana za dobre crijevne bakterije. "Dobar izbor su i različita variva od povrća pripremljena bez mesa. Ne pretrpavati se. Jesti manje obroke i kretati se. Unositi malo više tekućine u vidu vode i biljnog čaja. U svim proizvodima od mesa je obično i puno soli. Zato je važno unijeti dovoljno vode kako bi se ona izbacila i smanjila nadutost", savjetuje nutricionistica. Naš organizam se brzo obnavlja. Ukoliko se radi o zdravoj osobi koja svjesno bira zdrav način života i pravilnu prehranu, već nakon nekoliko dana vratit će se normalan osjećaj u probavnom traktu, a Šabanović vjeruje da će se i nakupljeni kilogrami istopiti. "Bilo bi dobro nakon slavlja izbjegavati masnu, začinjenu i prženu hranu. Zaobilaziti slatko i alkohol. Uvrstiti u prehranu što više svježeg voća i povrća, orašaste plodove pa i određene dodatke prehrani koji pomažu jetri. To su prije svega biljni preparati na bazi čička i maslačka, kurkuma, alfalipoična kiselina... Preporučuju se čak i tople kupke s eteričnim uljima i morskom solju koje pomažu oporavku kože nakon boravka u zadimljenim prostorijama", navodi ona. Jednostavan napitak Šabanović je otkrila i recept za jednostavan napitak koji pomaže probavu. "Prokuhajte u 200 mililitara jedan centimetar očišćenog korijena đumbira. Iscijedite sok od jedne narandže i jednog limuna. Kad se đumbir malo ohladi, sve sastaviti. Možete dodati malu kašiku meda. Popiti dva puta tijekom dana", kaže Šabanović. Kao lagani obrok koji je u isto vrijeme i veoma ukusan Šabanović navodi losos s povrćem u rerni. Recept za lagan obrok Prvo pripremite pire od tikve i krompira u omjeru 1:1. Oguliti i očistiti krompir i tikvu, a zatim skuhati u slanoj vodi dok ne omekša. Nakon ovog koraka iscijediti vodu, dodati maslac, toplo mlijeko, sol, muškatni orah i ostale začine po želji. S druge strane, u tepsiju ubacite povrće (možete koristiti zamrznuto povrće za juhu), dodati sol, biber i malo maslinovog ulja. Preko povrća stavite losos koji ste prelili maslinovim uljem i sokom od limuna te dodali sol, biber i bosiljak. Preko tepsije stavite foliju i pecite okvirno 15 minuta na 200 stupnjeva. Nakon toga skinite foliju i zapecite još deset minuta. Sve servirajte na tanjur uz pire od tikve i krumpira.
21.12.2018 09:48    Gastro   Sudjelujte u manifestaciji ''Torte i to'' u Mostaru U organizaciji Udruge Kulturist iz Mostara i ove godine po četvrti put 22.12. s početkom u 18h u maloj dvorani Herceg Stjepan Kosača, bit će održana jedinstvena kulturno-gastronomska manifestacija Festival torti Torte i to". Njezino veličanstvo Torta, kraljica među slasticama, vas poziva da sudjelujete, dođete, vidite i svjedočite, podijelimo čaroliju najljepših trenutaka koji se pamte. Festival kraljevskog okusa humanitarnog je karaktera i prikupljena sredstva su namijenjena najranjivijoj djeci. Podijeliti ćemo prigodne darove za one najmaštovitije. Poseban gost ovog Festivala je mađioničar Stefano Dinci i njegov gost finalist Supertalent Nova TV Hrvatske 2018 godine, Danijel Dzagos. Dolazi nam i ekipa iz Otvorene mreže Udri muški zajedno s Almirom Čehajićem Batkom, naš medijski pokrovitelj i partner. Zahvaljujemo Prijateljima Festivala koji nas podržavaju a to su Turistička zajednica HNŽ-a, Ledo d.o.o. Čitluk, Podravka BiH, Euroherc Mostar, Leda d.d. Široki Brijeg, Nampek Široki Brijeg, Fis Vitez podružnica Mostar. Svi ste pozvani, da svojim sujelovanjem date doprinos i uspješnost četvrtom festivalu torti pod nazivom „Torte i to“ u Mostaru. Sladili smo se proteklih godina dođite da se sladimo i u 2018. godini.
20.12.2018 19:54    Gastro   FOTO/VIDEO: Keške - neizostavno jelo na božićnom stolu u Rami Keške je tradicionalno jelo koje se obično priprema za Božić skoro u svim katoličkim domaćinstvima diljem Bosne i Hercegovine pa tako i u našoj Rami. Dosta ljudi keške pravi više puta u godini, jer je jako ukusno i hranjivo. Drugi naziv za keške je ćeške ili geršlo. Bili smo u posjeti kod obitelji Ante i Anice Čuljak i zabilježili običaj i način pripremanja kešketa. Ante, zvani Kajin, i njegova supruga Anica, zvana Trišćanka, su nam o načinu pripreme kešketa rekli ovako: Pšenica se očisti od kukolja, zemlje i kamenčića, te se opere u tri do četiri vode. Zatim se malo nakvasi (pokisali) u vodi (obično toploj), i stavi u stupu. Što je stupa? A to Vam je kao jedna mala kačica ili izdubljeni komad drveta nalik na usku malu kacu otprilike visine oko pola metra sa debelim punim dnom. U nju se ubacuje nakvašena pšenica i radi se postupak stupanja. Zatim se uzme željezna štanga ili ćuskija i s njome se čisti, odnosno ljušti, pšenica da bi bila lakša za kuhanje. Nakon stupanja ostavlja se na sušenje i puštanjem kroz povjetarac skinuta ljuska se odvaja od jestivog dijela. Nakon pranja pšenica je spremna za kuhanje. A što zatim radite? E za dobro keške treba vam naravno i dobro ugojena kokoš. Kokoš se prethodno skuha u vodi, skine se meso sa kostiju i doda u oljuštenu pšenicu. Zajedno se kuha pšenica i meso od kokoši uz stalno miješanje i zalijevanje vodom u kojoj se kuhala kokoš. Ako želimo gušće keške dodajemo manje vode ili obrnuto. U predivnoj atmosferi obiteljskoga doma Ante i Anica su pokazali način i običaj pripreme ovoga ukusnog božićnog jela. Odjeveni u tradicionalne ramske narodne nošnje probudili su uspomene na pripremu jednog jednostavnog, sebi svojstvenog jela, ali i na neka ljepša i sretnija vremena. Vremena s manje stresa i manje straha od svega i svačega, manje nepravde, manje laži i ogovaranja, manje osamljenosti. Pokazali su nam kako u ovim vremenima potpune slobode postajemo sve više robovi svojih navika, što nam nimalo ne ide na čast, a posebno ne u ovome vremenu došašća, jer ponekad se moramo okrenuti i vratiti u samu srž i jednostavnost svoje tradicije. U Rami je običaj napraviti veliki lonac kešketa i ovo jelo blagovati tijekom Božićnog vremena. Uz keške i veliki izbor druge hrane i pića, te uz domaće crno vino, uz obiteljski stol Ante i Anice proveli smo zaista lijepe trenutke. Od srca ima hvala za uloženo vrijeme i trud da bi nam otkrili i pokazali dio naše prekrasne tradicije. U nastavku pročitajte jedan od mnogih recepata pravljenja kešketa: - Stavite kokoš da se kuha u šerpu i dodajte soli (kokoš se kuha otprilike 1 sat). - Stavite u jednu posudu keške i zalijte ga vrelom vodom i ostavite nek stoji sat vremena. - Nakon sat vremena ocijedite keške i stavite ga u šerpu istu gdje se kokoš kuhala i nalijte malo vode. Kuhajte keške uz stalno miješanje jedno pola sata dok pšenica nije skuhana. Zavisi do vas koliko vode volite. Ukoliko volite da je gusto potrebno je manje vode. Keške treba izgledati kao riža gusto. - Kokoš kuhanu izvadite u posudu i odvojite meso od kosti, kožu odstranite i zatim to meso sitno iskomadajte rukama. - Kada vam je keške kuhano dodajte meso u keške i dobro promiješajte sve, ako vam nije dovoljno slano onda dodajte još malo soli. - Kada vam je keške gotovo za jesti, istopite maslac (ne mora nužno biti maslac može bilo koja masnoca kao mast, ulje, margarin) i zalijte keške sa maslacom da vam bude ukusno i manje suho. Keške na hladnom može trajati i desetak dana. Uslast!
18.12.2018 15:28    Gastro   ​Zamatati ostatke hrane u aluminijsku foliju nije dobra ideja Prosinac je vrijeme u kojem ćemo, najvjerojatnije, najčešće koristiti aluminijsku foliju. Osim za pečenja, mnogi će je upotrebljavati i za spremanje ostataka obroka u hladnjak. Iako da gotovo nema kućanstva u kojem se to nije napravilo barem jednom, stručnjaci savjetuju kako je to jako loša odluka.
16.12.2018 11:37    Gastro   Znanstvenici su izračunali: Evo koliko se udebljamo svakog Božića Centimetar više u struku mogao bi ostati kao bolan podsjetnik na blagdane. Ili čak nekoliko njih. Upravo je to prognoza koju znanstvenici najavljuju za nadolazeće blagdane. Kako piše Irish Independent, Safefood Ireland je predvidio kako će svatko od nas u danima oko Božića "zaraditi" dodatnih 0,6 posto tjelesne težine. Sve to možemo zahvaliti blagdanskim gozbama, obilni ručkovi i večere. Odnosno, uživanju u prekomjernim količinama hrane i pića. Kako se čini najkritičniji je upravo dan Božića. Naime, znanstvenici su izračunali da samo tog dana u prosijeku unesemo nevjerojatnih 6000 kalorija, što je čak tri puta više od preporučene doze. Ipak, Joana da Silva, glasnogovornica Safefooda, naglašava kako oni ne žele ljudima uništiti blagdane. "Važno je da ljudi uživaju, a u ovo doba godine puno je više iskušenja u vidu hrane i pića nego inače", izjavila je te dodala kako su ljudi tada najmanje motivirani za vježbanje. Sve to rezultira činjenicom da na kraju završimo u plusu (nažalost ne onom financijskom) koji tijekom cijele godine ne uspijemo skinuti te se vratiti na staru kilažu.